معاون دادگستری استان اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، یکی از چالش‌های جدی در استان اردبیل را حاشیه‌نشینی دانست.
کد خبر: ۵۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 09 November 2017
به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به عمده چالش‌های حاشیه‌نشینی در استان مقابله با ساخت و سازهای بی‌رویه در اردبیل تشدید می‌شود که در این زمینه اقدامات مناسبی تاکنون مبنای کار قرار گرفته است.

وی افزود: انجام اقدامات لازم و ضروری در ارتباط با جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها و نحوه ارائه خدمت به حاشیه شهرها از برنامه‌هایی است که برای بهبود وضعیت موجود و جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی انتظار می‌رود تا بتوانیم با حل مشکلات و موانع موجود در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یابیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: وجود بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی علاوه بر زدودن زیبایی چهره شهرها سبب تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌شود که این موضوع قابل قبول نیست و به همین منظور نیاز است در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های مناسبی مبنای کار قرار گیرد.

به نوشته تسنیم، خدادادی بیان کرد: از دیگر عوارض شهرنشینی نیز می‌توان به تغییر کاربری مسکونی غیرمجاز و استفاده غیرمجاز از خدمات شهری در حاشیه شهرها اشاره کرد که متاسفانه سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود به طوری که در حال حاضر بیش از 80 درصد جرائم مربوط به حاشیه شهرها است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این موارد راه‌اندازی مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل با همکاری و عضویت 16 دستگاه دولتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در مهار و کنترل حاشیه‌نشینی موثر باشد.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار