دادستان عمومی و انقلاب اردبیل:
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بیکاری عمده دلیل زندانی شدن دو هزار و ۵۰۰ نفر در زندان های این استان است.
کد خبر: ۵۲۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 11 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر عتباتی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل با اذعان به اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر زندانی در زندان های اردبیل به سر می برند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل عمده زندانی شدن این افراد، بیکاری و نبود فرصت شغلی بوده است.

وی افزود:در ادامه سخت‌گیری‌های بی‌مورد و برداشت‌های شخصی از مقررات نیز از جمله عوامل بروز جرایم بوده و به همین دلیل انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی با هدف کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی موضوع اشتغال را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تأکید کرد: اگر به واقع به دنبال اشتغال‌زایی در استان هستیم لازم است، بخش خصوصی و تولیدکنندگان موردحمایت قرار گرفته و در صورت لزوم حتی قوانین به نفع آن ها تفسیر شود.

به گفته عتباتی این تأکیدات در حالی است که متأسفانه عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات مطلوب نبوده و به هیچ عنوان میزان تسهیلات پرداختی مقبول نیست.

وی به ضرورت بررسی عملکرد سایر استان‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: متأسفانه پرونده‌هایی داریم که مدیران به دلیل مطالبات تجهیزات واحد تولیدی را توقیف کرده‌اند و انتظار داریم این رویه تغییر یابد.

به گزارش مهر، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: پرونده‌ای به دست ما رسیده که فردی بعد از دریافت تسهیلات از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، این مبلغ را بااطلاع بانک در موسسه کاسپین سپرده‌گذاری کرده است.

عتباتی متذکر شد: وضعیت آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد، ادارات بدون کمترین اخلالی می بایست از اشتغال و تولید حمایت کنند و لازم است اعطای تسهیلات نیز در مسیر اشتغال‌زایی باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار