کد خبر: ۵۲۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 12 November 2017

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کریمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در دهه‌های گذشته مصرف بی‌رویه آب در دشت اردبیل موجب افت آب‌های زیرزمینی شده و امروز دشت اردبیل با کمبود منابع آبی مواجه است.

وی افزود: وضعیت فعلی ایجاب می‌کند که با تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی، از شیوه‌های جدید آبیاری استفاده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت به منظور توسعه آبیاری نوین تسهیلاتی برای کشاورزان پیش‌بینی کرده که ضروری است مورد توجه قرار گیرد.

کریمی افزود: علاوه بر این برای تأمین آب شرب نیز الگوسازی فرهنگ صحیح مصرف ضرورت ویژه دارد و از سوی شیوه‌های دیگر از جمله انتقال فراحوزه ای آب در دست بررسی است.

وی به ضرورت هدایت صحیح رودخانه‌ها نیز تأکید و اضافه کرد: برخی رودخانه‌ها با سرریز شدن در دریای خزر شور شده و قابلیت شرب خود را از دست می‌دهد.

به گفته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت است آب رودخانه‌ها به شکل مطلوب به دشت اردبیل هدایت شده و کمبودهای این منطقه جبران شو.

وی به ضرورت مشارکت تمامی نهادها در تحقق برنامه‌های مدیریت منابع آبی تأکید کرد و بیان داشت: استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود نیز می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
با این شرایط چرا در اردبیل کاشت چغندر قند که مصرف آبی بیشتری حتی دو برابر نسبت به سیب زمینی را دارد تبلیغ، ترویج و عقدقرارداد و توزیع بذر بین کشاورزان منطقه چندین سال است شروع شده و رو به توسعه و گسترش است. حتما جنابعالی اطلاعی ندارید که متولیان امر کشاورزی چه سیاستی دارند. آیا به فکر کمبود آب هستند یا کشاورز و یا شاید کارخانه قند مغان و مدیرانشان که مواد اولیه شان را از دشت اردبیل ( بعلت نبود زمین زراعی در کشت و صنعت و منطقه مغان خصوصا پارس اباد) استحصال نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار