کد خبر: ۵۲۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 13 November 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زمین لرزه 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه و پس‌لرزه های متعدد آن در مرز ایران و عراق منجر به وحشت مردم و وارد آمدن خساراتی در نقاط مختلف کشور گردید.

با وجود اینکه در ساعات اولیه زلزله قرار گرفته‌ایم، برآورد قطعی و دقیق از خسارات مالی و تعداد دقیق مصدومان در دست نبوده و در بسیاری از استان‌های کشور آمار دقیق و موثقی ارائه نشده است تا از سوی مسؤولان ارائه گزارشات تکمیلی به ساعات آینده موکول شود.

به مانند دیگر استان‌های غربی کشور، زلزله در استان اردبیل منجر به وحشت مردم شده و برخی از همشهریان برای درامان ماندن از آسیب‌های احتمالی به خیابان‌ها پناه بردند تا برای ساعاتی اوقات خود را در خارج از منزل سپری کنند.

 

آماده‌باش نیروهای امدادی و مدیریت بحران اردبیل

با وجود اینکه از لحاظ ابعاد حادثه و میزان خسارات در استان اردبیل هیچ گونه جای نگرانی وجود ندارد، نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استانداری اردبیل در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند تا در صورت هر گونه تداوم زمین لرزه و نیاز به امدادرسانی مشکلی از لحاظ ارائه خدمت‌رسانی و امداد وجود نداشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در تشریح وضعیت آماده‌باش نیروهای امدادی استان اردبیل برای امدادرسانی به همشهریان، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران استانداری اردبیل در آمادگی کامل قرار گرفته و مردم از این حیث نباید هیچ گونه نگرانی را داشته باشند.

امامی یگانه افزود: حفظ آرامش در زمان زمین لرزه و توجه به نکات ایمنی از اهمیت بسیار بالایی در کاهش میزان خسارت‌های مادی و جسمانی برخوردار بوده و از عموم مردم استان اردبیل تقاضامندیم تا با حفظ آرامش در رعایت نکات ایمنی پیشگام باشند.

وی از آمادگی استان اردبیل برای کمک به استان‌های همجوار خبر داد و اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران برای هر گونه کمک امدادی از آمادگی لازم برخوردار بوده و در صورت نیاز در حمایت از هموطنان آسیب دیده اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

نیروهای امدادی شهرستان پارس‌آباد در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند

فرماندار شهرستان پارس‌آباد در خصوص زمین لرزه غرب کشور و میزان خسارات به وقوع پیوسته در این شهرستان اظهار کرد: تاکنون آمار دقیقی از میزان خسارت‌های احتمالی اعلام نشده و ارائه امار دقیق در طی ساعات آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

اکبر صمدی ادامه داد: در پی زمین لرزه شدید در مرز کشور ایران و عراق، نیروهای امدادی شهرستان مرزی پارس‌آباد با بهره‌گیری از تمامی تجهیزات ایمنی و امکانات موجود برای هر گونه امدادرسانی احتمالی به مردم منطقه از آمادگی کافی برخوردار هستند.

 

پروازهای فرودگاه اردبیل برقرار خواهد بود

عضو هیأت مدیره فرودگاه‌های کشور با اعلام برقرار بودن پروازهای فرودگاه اردبیل، اظهار کرد: پروازهای فرودگاه‌ استان اردبیل طی فردا برقرار بوده و زمین لرزه غرب کشور باعث تأخیر و یا لغو پروازهای فرودگاه این استان نخواهد شد.

مرادی ادامه داد: در فرودگاه‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سنندج و اردبیل پروازها طبق زمانبندی اعلام شده انجام خواهند شد و شرایط خدمات رسانی به مردم در ساعات اعلام شده با تغییری روبرو نخواهند شد.

 

زلزله غرب کشور در اردبیل خسارت جانی نداشته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت زمین لرزه غرب کشور، اظهار کرد: این زمین لرزه در استان اردبیل خسارت جانی نداشته و ارائه گزارش‌ خسارت‌های سطحی در طی ساعات آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

غیبی ادامه داد: در صورت تقاضای نیروهای امدادی از استان اردبیل، این استان برای خدمت‌رسانی به مردم دیگر مناطق کشور با مشکل خاصی مواجه نخواهد بود.

 

رعایت نکات ایمنی از میزان خسارات زمین لرزه خواهد کاست

حفظ آرامش و اعتماد به نفس در زمین وقوع زمین لرزه شرط اصلی برای کاهش آسیب‌های جسمانی است، چرا که بسیاری از مصدومیت‌های به وقوع پیوسته در زمان زلزله به هنگام گریز از فضای بسته به کوچه و خیابان اتفاق افتاده است.

آشنایی با نکات ایمنی لازم، فاصله گرفتن از پنجره، کمد، لوستر و در مجموع فاصله گرفتن از اشیایی که احتمال سقوط  وجود دارد از نکات بسیار حائز اهمیت در کاهش میزان خسارت‌های جسمانی و مصدومیت‌های احتمالی در زمان وقوع زمین لرزه عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عدم استفاده از پله یا آسانسور در زمان وقوع زمین لرزه، پناه گرفتن در مکان‌های ایمن به مانند چارچوب درب‌ها، زیر میز، انتقال آرامش به افراد پیرامونی و فاصله گرفتن از منابع خطر از جمله دیگر اقدامات مؤثر در زمان وقوع زمین لرزه نام برده شده است.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار