با وجود مانور خبری آموزش‌وپرورش؛
با وجود مانور خبری آموزش‌وپرورش درآغاز هر سال تحصیلی مبنی بر توزیع شیر رایگان در مدارس، این طرح همچون سال‌های قبل در مدارس استان اردبیل اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 13 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل،  توزیع شیر که از برنامه‌های مشارکتی وزارت خانه های آموزش‌وپرورش، صنعت و معدن و بهداشت است با هدف فرهنگ‌سازی مصرف شیر سالانه در مدارس انجام می‌شود.

این طرح به شکل شیر رایگان بر روی میز دانش‌آموزان به دنبال فرهنگ‌سازی مصرف شیر است تا این ماده غذایی مغزی به یکی از عادات تغذیه دانش‌آموزان تبدیل شود.

با این وجود نزدیک به دو ماه از آغاز سال تحصیلی سپری شده و حتی قطره‌ای شیر در مدارس استان اردبیل توزیع نشده است. هر چند در سال های گذشته نیز تاخیر در توزیع شیر تجربه شده اما تاکنون هیچ برنامه و اظهار نظری در خصوص سرنوشت طرح توزیع شیر مدارس استان از زبان مسئولان شنیده نشده است.

بنا به گزارش مهر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل دلیل تأخیر در توزیع شیر را عدم تأمین اعتبار آن عنوان کرده است.

حسین برزگر گفت: متأسفانه اعتبار خرید شیر طی سال گذشته از کارخانه‌های تولیدی تاکنون پرداخت نشده و در خود اردبیل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به کارخانه‌ها بدهی داریم.

وی افزود: تاکنون تأمین این اعتبار و پرداخت بدهی کارخانه‌ها انجام نشده و به همین دلیل قراردادی برای خرید و توزیع شیر در سال جاری نیز منعقد نشده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان نتیجه آخرین پیگیری‌ها را تلاش برای تصفیه‌حساب با کارخانه‌ها و تأمین اعتبار و توزیع شیر از آذرماه عنوان کرد.

برزگر در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال لغو توزیع شیر در سال تحصیلی جدید وجود دارد یا نه، اضافه کرد: قطعاً این طرح ملی اجرا می‌شود و ما امیدواریم در آذرماه توزیع شیر انجام شود.

وی متذکر شد: توزیع شیر در سال گذشته ۵۰ نوبت برای هر دانش‌آموز انجام شد و تمامی دانش‌آموزان چه در مدارس دولتی و چه در مدارس غیر دولتی شیر رایگان دریافت کردند.

وی با تاکید به اهمیت اجرای این طرح در فرهنگ سازی تغذیه سالم برای دانش آموزان، اضافه کرد: امسال نیز در صورت توزیع شیر، توزیع برای همه دانش آموزان انجام می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار