در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم بر تغییر کاربری مدارس استان قم برای جبران هزینه‌های جاری تأکید شد.
کد خبر: ۵۲۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 15 November 2017
به گزارش تابناک قم، پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان و مدیران آموزش‌وپرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

شهرداری موظف به اختصاص حق  درصدی آموزش و پرورش است

در این جلسه قائم مقام شهردار قم با اشاره به توجه و اهتمام شهرداری قم به مسئله سهم 5 درصدی آموزش‌وپرورش استان قم در پروژه‌های عمرانی و تجاری شهر قم اظهار داشت: شهرداری قم هیچ پروانه‌ای که در آن حق 5 درصدی آموزش‌وپرورش نادیده شود را صادر نمی‌کند و از این نظر خواسته‌های آموزش‌وپرورش را کاملاً مورد توجه قرار می‌دهد.

معتمدی بابیان آمادگی شهرداری قم در اعطای حق 5 درصدی آموزش‌وپرورش افزود: شهرداری قم خود را موظف و درعین‌حال نیز مکلف به پرداخت و تأمین حق 5 درصدی آموزش‌وپرورش است و در این زمینه نیز آمادگی کامل خود را به مجموعه آموزش‌وپرورش اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مشکلات پیش‌آمده درزمینهٔ چگونگی مرتفع شدن نحوه اعطای سهم  درصدی آموزش‌وپرورش با تشکیل جلسات مشترک بین شهرداری و آموزش‌وپرورش می‌تواند بررسی و رفع شود.

سرانه کتاب در مدارس استان قم پایین تر از حد استاندارد است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این اداره کل درزمینهٔ بهبود فرهنگ کتاب‌خوانی در استان قم عنوان کرد: نمایشگاه کتاب استان قم آذرماه سال جاری در مجتمع ناشران برپا می‌شود که برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است.

ناصر حمزه‌ای با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های موردنیاز در راستای افزایش سرانه مطالعه در بین مدارس استان قم تأکید کرد: از سال‌های قبل برای ترویج فرهنگ مطالعه و آشتی دانش آموزان با کتاب، کتابخانه‌های مدارس استان در داخل کلاس‌های درس جانمایی شده تا امکان دسترسی دانش آموزان به کتاب در هرلحظه امکان‌پذیر شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از هزار و 700 قفسه کتاب در داخل کلاس‌های درس استان قم ایجادشده که تلاش می‌شود سیر صعودی این پدیده فرهنگی در بین مدارس ادامه داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: چون مدارس استان  قدرت خرید کتاب ندارند برپایی نمایشگاه و ارائه تسهیلات و تخفیفت لازم بخشی از مشکلات فقر کتاب مدارس را می‌تواند  برطرف کند.

حمزه‌ای با تأکید بر پایین بودن سرانه کتاب در بین مدارس استان قم عنوان کرد: در حال حاضر در بین مدارس ابتدایی به ازای هر دانش‌آموز 2 کتاب غیردرسی  و در بین  مدارس متوسطه  نیز به ازای هر دانش‌آموز 3 کتاب وجود دارد که رقمی بسیار نازل است.

تغییرکاربری مدارس قم امری ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت مسئله تغییر کاربری مدارس استان قم نیز تأکید کرد: مسئله تغییر کاربری مدارس در استان قم امری پسندیده و قابل قبولی است که در استان‌های دیگر نیز نتایج خوبی به بار آورده که امیدواریم در شهر قم نیز این طرح با موفقیت ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به نتایج حاصل از تغییر کاربری برخی مدارس استان قم عنوان کرد: با تغییر کاربری‌های مطالعه شده این طرح می‌تواند سبب شود تا مدارس استان قم هزینه‌ها و مخارج جاری خود را کسب کرده و از میزان وابستگی‌های آن به والدین کاسته خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار