اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: متاسفانه طلاق در این استان به مرز هشدار رسیده است.
کد خبر: ۵۲۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 17 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در جلسه کمیته فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل تصریح کرد: امروز معضل طلاق به حدی جدی شده که به مرز هشدار رسیده و آسیب اجتماعی همه گیر محسوب می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی آسیب شناسی و جلسات متعدد بررسی طلاق را در دستور کار دارد، ادامه داد: در عین حال از تمامی نهادهای فرهنگی برای مطالعه، پیشگیری و کاهش طلاق راهکار درخواست شده است.

وی با اشاره به بررسی طلاق در شهرهای مختلف تاکید کرد: موضوع طلاق تعارف بردار نبوده و لازم است برای کاهش آن تلاش شود.

ستوده با اشاره به بررسی برخی پرونده های طلاق متذکر شد: در برخی مواقع مشاهده شده که حتی بانوان تمایل به طلاق دارند.

وی همچنین موضوع حاشیه نشینی را آسیب اجتماعی جدی در اردبیل دانست و افزود: در سه شهر اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر وضعیت سکونتگاه های غیر رسمی نامطلوب است.

دخالت خانواده ها دلیل اصلی طلاق 

در این جلسه مدیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری استان اردبیل در تشریح عوامل طلاق از جمله دلایل اصلی در بررسی پرونده ها را دخالت خانواده ها عنوان کرد.

سبحان فروزنده با اشاره به مراجعه ۱۶۰ طلاق توافقی در هر ماه به دادگستری استان، افزود: عوامل دیگر شامل عدم شناخت زوجین، عشق های سه گانه و خیانت، عدم پایبندی اخلاقی و مذهبی، تجمل گرایی، عدم مسئولیت پذیری مردان و تغییر دیدگاه های بانوان از عوامل طلاق است.

وی تاکید کرد: در آموزش پیش از ازدواج با ضعف همراه هستیم و در دادگستری ارتقا مهارت های زوجین، کنترل خشم و ارتقا مهارت های ارتباطی آموزش داده می شود.

وی افزود: مجموعه آموزش ها موجب شده در نیمه نخست امسال طلاق توافقی ۲۰ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.

مدیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری استان همچنین به تدارک شس ساعت آموزش پیش از ازدواج در سه محور زناشویی، فقهی و روانشناسی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار