مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران و کشاورزان استان اردبیل در نیمه نخست امسال 22 میلیارد و 650 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۵۲۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 18 November 2017
تابناک اردبیل: حسین دشتی با بیان اینکه زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی امسال در مقایسه با پارسال 53 درصد افزایش داشته است، افزود: 97 درصد زکات پرداختی خیران برای رفع مشکلات سه‌هزار نفر مددجوی تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه 880 روستا در استان اردبیل دارای اقلام مشمول پرداخت زکات هستند، اظهار کرد: کشاورزان و روستائیان همواره با پرداخت به‌موقع زکات یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور فقرا و محرومان هستند و هر چقدر کمک‌های نیکوکاران افزایش یابد این نهاد همان اندازه پاسخگوی مشکلات آنان خواهد بود.
 
دبیر شورای زکات استان اردبیل با بیان اینکه 12‌میلیارد و هفت میلیون ریال از زکات پرداختی در قالب کمک‌های معیشتی به بیش از دوهزار مددجوی تحت حمایت و افراد بی‌ بضاعت این استان پرداخت شده است، اضافه کرد: این کمک‌های معیشتی بصورت بلاعوض برای رفع مشکلات درمانی، تأمین جهیزیه نوعروسان، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و سایر مسائل خانواده های تحت حمایت پرداخت شده است.
 
وی بیان کرد: 760 میلیون ریال هم برای هزینه‌های درمانی و دارویی 336 نفر از بیماران تحت حمایت، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و یک میلیارد و 40 میلیون ریال برای آزادی 2 زندانی جرائم غیرعمد پرداخت شده است.
 
دشتی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 640 میلیون ریال از زکات پرداختی نیز برای رفع گرفتاری‌های 663 نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان هزینه شده، گفت: یکی از راهکارهای اساسی محرومیت‌ زدایی و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است که با فرهنگ‌ سازی‌ و همکاری همه‌ مسئولان و خیران می‌توان شاهد تحقق این امر مهم در جامعه بود.
 
26 هزار و 238 خانوار باجمعیتی حدود 54 هزار نفر در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار