مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تلاش های صورت گرفته برای احیا ،نگهداری و حفاظت از موقوفات نتیجه داده و از موقوفه خواری در استان جلوگیری شده است.
کد خبر: ۵۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 20 November 2017
به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی روز دوشنبه به مناسبت دهه وقف در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل افزود: موقوفات مخروبه و یا موقوفاتی که به لحاظ حقوقی مشکل داشتند ساماندهی و تعیین تکلیف شدند بطوریکه در سال جاری 100 هکتار زمین موقوفه در قالب 751 رقبه در کاربری های مختلف اخذ سند و از متصرفان خلع ید شده است.
وی بااشاره به میزان تعیین تکلیف زمین های موقوفی در سه سال اخیر بیان کرد: در سه سال اخیر یک هزار و 700 هکتار زمین در کاربری های مختلف تعیین تکلیف و اخذ سند شده است .
وی بابیان اینکه اوقاف استان توجه ویژه ای به حفاظت از موقوفات دارد افزود:این اداره کل علاوه بر حفاظت و احیای موقوفات اهتمام بیشتری در عمل به وقف نامه واقف داشته است و آنچه که در وقف نامه آمده به همان صورت در جای خودش مدیریت شده است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از ثبت20 وقف در استان خبر داد و افزود: امسال 20 وقف اعم از موقوفات انتفاعی و منفعتی به ثبت رسیده که این آمار در سال گذشته 33 وقف بود .
قیامی با اشاره به تشکیل واحد مشاوره واقف و خیران در اردبیل بیان کرد: تشکیل این واحد با هدف اولویت بندی واقف ها و ارجحیت مسائل فرهنگی و قرانی در وقف ها انجام گرفته است .
وی در باره ساماندهی امامزاده سید صدرالدین اردبیل گفت: در فاز اول این طرح احداث طبقه فوقانی به مساحت 800 مترمربع متشکل از سالن چند منظوره مدنظر بود که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و فازهای بعدی هم در آینده اجرا می شود .
وی هزینه ساماندهی این مجموعه را 15میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش براین است تا با کمک خیران و اعتبارات دولتی این هزینه تامین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد : 17 امام زاده در استان شناسایی شده که لازم است برای ساماندهی آنها زیر ساخت های لازم فر اهم شود.
وی گفت: در دهه وقف از 25 آبان تا پنجم آذر 30 عنوان برنامه از قبیل همایش یاوران وقف با مشارکت آموزش و پرورش و هم اندیشی با استادان و بازدید از امامزاده ها در استان اردبیل برگزار می شود.
تاکنون 565 موقوفه در استان اردبیل به ثبت رسیده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار