مدرس دانشگاه های اردبیل مطرح کرد؛
مدرس دانشگاه های اردبیل گفت: ما در حوزه ورزش بانوان بسیار بد عمل کرده ایم هیچ سالن تخصصی ویژه بانوان وجود ندارد بدترین ساعات تمرین برای بانوان اختصاص می یابد و هیچ کس گوشش بدهکار نیست.
کد خبر: ۵۲۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 20 November 2017



به گزارش تابناک اردبیل،محمد پورپناهی  مدرس دانشگاه های اردبیل در گفتگو با بانوی کوثر با بیان اینکه برخی مدیران و مسئولان ورزشی جز منافع خود و اطرافیانشان به چیز دیگری فکر نمی کنند، گفت: ورزش اردبیل رو به زوال و نابودی است و به روزمرگی گرفتار شده ایم؛ طوری که تمام پیشکسوتان ورزش استان از شرایط کنونی راضی نیستند.

پور پناهی مدرس دانشگاه گفت: متاسفانه اوضاع با این روند بسیار بدتر نیز خواهد شد، مسئولان هیچ طرح و برنامه ای برای برون رفت از وضع کنونی ورزش و بحران حاکم بر ورزش استان ندارند؛ معتقدم این روند در حال سوزاندن ریشه ورزش استان اردبیل است.

وی اظهار داشت: ما در حوزه ورزش بانوان بسیار بد عمل کرده ایم هیچ سالن تخصصی ویژه بانوان وجود ندارد بدترین ساعات تمرین برای بانوان اختصاص می یابد و هیچ کس گوشش بدهکار نیست .

وی خاطر نشان کرد: زمانی اردبیل مهد قهرمانان و پهلوانان بود ،مهد اخلاق وفرهنگ ، ادب و احترام اما ما امروزه در استان همه چیز را در ورزش باخته ایم نه اخلاقی وجود دارد و نه ادبی ، نه احترام به پیشکسوت هست و نه ... وقتی پای درد دل قهرمان و پیشکسوتان می نشینم چیزی جز تاسف نداریم .

وی افزود:  بلایی که بر سر ورزش آمده است بسیار آزاردهنده است و یک دلیل برای بروز و ظهور این حجم عظیم آسیب های اجتماعی همین بی توجهی به ورزش و جوانان است.

پورپناهی گفت: ما در هیچکدام از ابعاد ورزش موفق عمل نکرده ایم در بحث ورزش  همگانی و قهرمانی هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است برای  استعداد یابی که می تواند پله پیشرفت در استان باشد هیچ طرح و برنامه ای برای آن ندارند و نمی خواهند داشته باشند در طول این مدت هیچ کسی دعوتی برای شفاف سازی نکرد و همه تنها به شکایت و فحش و ناسزا روی آوردند.

 مدرس دانشگاه گفت: با توجه به مسائل فوق تمایلی به ورود به این امر ندارم و مسائل را در سطح کلان بررسی خواهم کرد اما استعداد یابی امر بسیار مهمی است اساساً در استعدادیابی یا شناسایی نخبگان ورزشی ۲ دیدگاه عمده در دنیا وجود دارد؛ یکی روش شرقی ها بوده که همواره به واسطه سیستم اقتصادی و سیاسی خوبی که داشتند، به صورت گلخانه ای رفتار می کردند و با دور کردن افراد از خانواده هایشان، ریاضت های بسیار زیادی را به آنها متحمل می کردند و باعث می شدند افرادی تحت عنوان قهرمان به وجود بیایند؛ اما آن چیزی که در دنیای امروز باب شده از کمیت به کیفیت رسیدن است. دنیا دیگر مرز مدالها را رد کرده است.

 وی در ادامه افزود: سطح ورزش ما از کشور نروژ و دانمارک بالاتر نیست؛ اما وقتی به رنکینگ مدال المپیک مشاهده می کنیم، متوجه می شویم که از بسیاری کشورهای توسعه یافته در امر رفاه، اقتصادی و آموزش و پرورش حتی بالاتر قرار می گیریم.

وی گفت: این بدان معنا نیست که از آنها بالاتر هستیم؛ بلکه به این معناست که نگاه ما واقعاً نگاه مدال آوری بوده است. متأسفانه ما فلسفه نهضت المپیک که پیردوکوبرتن آن را بنیان نهاد را فراموش کرده ایم.

وی اظهار داشت : ما برای اینکه به سطح بالای ورزش دنیا برسیم، باید بستر مناسبی را فراهم کنیم. متأسفانه این بستر مناسب در کشور ما نه تنها از نظر سخت افزاری، بلکه از نظر فرهنگ سازی هم فراهم نیست.

پورپناهی گفت:  امروزه در ورزش با واژه هایی مواجه هستیم که کاملاً یکدیگر را نقض می کنند. جایی می گوییم توسعه ورزش همگانی و در جایی دیگر قانونی را تحت عنوان ماده ۸۸ تنظیم می کنیم و اماکن ورزشی را با بالاترین قیمت به بخش خصوصی واگذار کنیم. ما اصلاً توجه به این قضیه نداریم که گران سازی ورزش با ورزش همگانی در تضاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار