مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل مطرح کرد؛
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل، سرعت افزایش طلاق در این استان را بالا دانست.
کد خبر: ۵۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 21 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، شفیع شفیعی ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم تکریم مقام کتابدار در اردبیل تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در اردبیل طلاق است که بررسی‌ها نشان می‌دهد بی‌ارتباط به خشونت بالا در اردبیل نیست.

وی افزود: از عوامل احصا شده طلاق زوجین ناتوانی در صحبت با یکدیگر و حل‌وفصل مشکلات است که در واقع به دلیل خشونت کلامی قادر به صحبت با یکدیگر نیستند.

وی با بیان اینکه در جامعه سنتی تفاهم زوجین مفهوم نداشت و ازدواج بر اساس تفاهم خانواده‌ها شکل می‌گرفت، اضافه کرد: در جامعه صنعتی، تفاهم به معنی تشابه معنی شده و در دنیای امروز تفاهم به معنی شناخته و پذیرش تفاوت‌ها معنی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با تأکید به اینکه در خشونت نیز استان اردبیل وضعیت مطلوبی نداشته و جزو رتبه‌های نخست در مقایسه با استان‌های دیگر است، اضافه کرد: زمانی که آسیب اجتماعی در جامعه افزایش می‌یابد ما نیازمند تعالی و ارتقا دانایی هستیم.

به گفته شفیعی متأسفانه در برخی رفتارها تعالی مطلوب نداریم و از توسعه فرهنگی عقب ماندیم بطوریکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با ضعف مطالعه و آگاهی در بین افراد جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد.

به نوشته مهر، وی با بیان اینکه در امر فرهنگ‌سازی و ترویج دانایی تمامی نهادهای جامعه می‌بایست به کمک یکدیگر بشتابند، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی صرفاً از طریق اقدام دولت‌ها ممکن پذیر نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل تأکید کرد: فرهنگ‌سازی، نشر آگاهی و دانایی که بخش اعظمی از آن از طریق مطالعه امکان‌پذیر است می‌بایست با همکاری تمامی نهادهای جامعه انجام شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار