کد خبر: ۵۲۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 22 November 2017

ولی ملکی در تشریح موانع توسعه کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بازار ۱۵ کشور با ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت ظرفیت قابل‌توجه صادرات محصولات اردبیل است و هنوز به شکل مطلوب از آن استفاده نکردیم.

وی افزود: برای استفاده از این ظرفیت لازم است مرزها به درستی تعریف شده و بازار خود را به روز کنیم که این مهم بر عهده دولت و شخص استاندار اردبیل به عنوان نماینده دولت در استان است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان صرفاً نقش نظارتی و قانون‌گذاری دارند و انتظار می‌رود زیرساخت‌های توسعه تجارت استان از سوی دولت بهبود یابد.

ملکی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌ها خود به مانع توسعه تبدیل شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال نبود صنایع تبدیلی مشکلات قابل‌توجهی برای تولیدات استان و شهرستان مشگین شهر به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، ادامه داد: تا چند سال آینده با اجرای پروژه‌های آبی میزان تولیدات به هفت میلیون تن افزایش می‌یابد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس متذکر شد: مشخص نیست سرنوشت این تولیدات چه بوده و به چه شکلی ارزش‌آفرینی به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: این در حالی است که اردبیل یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار