مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: خاطرات شهدای مدافع حرم این استان به همت نویسندگان بومی تدوین می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 22 November 2017

علی واحد تصریح کرد: استان اردبیل هشت شهید مدافع حرم دارد که پیکر مطهر چهار تن از آن ها در این استان به خاک سپرده شده است.

وی افزود: نویسندگان استان تاکنون خاطرات و زندگی دو شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا و علی آقایی را تدوین کرده و در حال تهیه و تدوین خاطرات شهید علی سیفی و فرید کاویانی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تأکید کرد: این نهاد اجرایی تا سال ۹۴ در مجموع ۳۷ کتاب از خاطرات شهدا و جانبازان استان به چاپ رسانده است.

به گفته واحد در سال ۹۴، ۳۰ عنوان کتاب و در سال ۹۵ نیز ۳۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده و  در عین حال در سال جاری تا به امروز ۹ کتاب چاپ شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال چاپ ۳۰ کتاب برنامه ریزی شده است، ادامه داد: کتب چاپ شده در قالب داستان، رمان و خاطرات بوده و ۹۸ درصد از آن توسط نویسندگان بومی استان تهیه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تولید کتاب از خاطرات شهدا را اقدامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آتی دانست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار