مدیرکل اوقاف اردبیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با تلاشها و اقدامات صورت گرفته٬ یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی موقوفی زراعی٬ خدماتی و تجاری استان اردبیل دارای سند شده است.
کد خبر: ۵۲۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ 22 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل٬ حجت‌الاسلام اکبر قیامی عصر امروز در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: وقف از جمله بزرگ‌ترین احسانها و نیکوکاری بوده که ماندگاری داشته و وقف به نوعی مدیریت اموال انسان بعد از مرگ در مسیر امور خیریه است.

وی گفت: طبق اسناد از 750 سال پیش در استان اردبیل وقف به ثبت رسیده است که این فرهنگ در استان اردبیل از سالهای مورد توجه مردم بوده و اداره کل اوقاف نیز تمامی تلاش خود را برای اجرای دقیق نیت واقف خیراندیش به کار می‌برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در طول 3 سال گذشته 301 حکم به نفع اوقاف از متصرفین و سودجویان اخذ شده و 1700 هکتار از اراضی موقوفی زراعی٬ خدماتی و تجاری در استان اردبیل دارای سند شده است.

قیامی تصریح کرد: از شهرداری و شورای شهر اردبیل نیز انتظار داریم که تکلیف موقوفه زمین پارک آرتای اردبیل که برای احداث بیمارستان وقف شده است را مشخص کنند تا بتوانیم نیت واقف را اجرا کنیم.

وی بیان کرد : در حوزه عمرانی در حال‌حاضر در 17 امامزاده استان عملیات عمرانی انجام می‌شود  که یکی از مهم‌ترین اقدمات بازسازی و احداث بقعه امامزاده سید صدرالدین اردبیلی است که طبقه فوقانی این مجموعه افتتاح شده و 15 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کامل آن مورد نیاز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال 20 وقف در استان به ثبت رسیده که سال گذشته آمار موقوفات 32 وقف بوده است و در حوزه مسائل فرهنگی و قرآنی نیز در اکثریت امامزاده‌های استان برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار