رئیس شورای شهر اردبیل می گوید: ادارات اردبیل۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اردبیل بدهکار هستند و ادارات باید با هدف خدمت‌رسانی بهتر شهرداری، این بدهی را تصفیه کنند.
کد خبر: ۵۳۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 29 November 2017

تابناک اردبیل: با توجه به بدهی و طلب شهرداری اردبیل و نظارت بر این موضوع خبرگزاری مهر گفتگویی با علیرضا پوستی انجام داده است که خلاصه آن بدین شرح است.

*طرح ایجاد دیوان محاسبات شهری توسط یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده است. آیا ایجاد آن در اردبیل به شور گذاشته شده است؟

در وضعیت فعلی نیز شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و تمامی اقدامات شهرداری اردبیل مصوبات شورا است. اما اینکه نظارت ثانویه‌ای انجام شود فعلاً عملیاتی نشده است.

نمی‌توان با فروش تراکم و جریمه که در واقع فروش شهر است به درآمد پایدار رسید

اینکه بعد از مصوبات شورا ما اقدام به بررسی نحوه اجرای مصوبه بکنیم تاکنون اقدامات کافی صورت نگرفته است. در خصوص دیوان محاسبات شهری نیز فعلاً شورای شهر جلسه‌ای نداشته و این طرح مورد بررسی قرار نگرفته است.

*حدود سه ماه است در شورای شهر اردبیل حضور دارید. عملکرد مالی شهرداری اردبیل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شهرداری اردبیل با مشکلات مالی مواجه است و متأسفانه میزان درآمد شهرداری کافی نیست. بطوریکه در مقاطعی از سال با دریافت عوارض درآمد دارد و در مقاطعی درآمدی ندارد.

ببینید ما در شهرداری اردبیل نیازمند درآمد پایدار هستیم. نمی‌توان با فروش تراکم و جریمه که در واقع فروش شهر است به درآمد پایدار رسید.

ما نیازمند این هستیم که زمینه‌های درآمد پایدار برای شهرداری فراهم کنیم تا به واسطه آن شهرداری بتواند نسبت به خدمت‌رسانی به شهروندان اقدام کند.

*موضوع مورد تأکید شما قابل‌قبول است. اما عملاً چه راهکاری برای درآمد پایدار شهرداری تدبیر کرده‌اید؟

از جمله راهکارهایی که هم‌اندیشی شده استفاده از منابع مالیات بر ارزش‌افزوده و از سویی جذب سرمایه‌گذاری است.

شهرداری می‌بایست با مشارکت سرمایه‌گذاران اقدام به اجرای پروژه‌های مختلف بکند و ما نمی‌توانیم با فروش صرفاً تراکم درآمدزایی داشته باشیم.

*در دوره چهارم فعالیت شورای شهر، میزان بدهی شهرداری اردبیل ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان شد. آیا این رقم را تائید می‌کنید؟

به صورت تقریبی برآورد ما ۱۰۰ میلیارد تومان است اما آمار دقیق از میزان بدهی شهرداری اردبیل نداریمبخشی از بدهی مربوط به پروژه‌های عمرانی و بخشی بدهی‌های دیگر شهرداری به ادارات از جمله بانک‌ها و تأمین اجتماعی است.

در مقابل ادارات نیز ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اردبیل بدهکار هستند و ما درخواست داریم با هدف خدمت‌رسانی بهتر شهرداری، این بدهی تصفیه شود.

*شورای شهر چه پیشنهاد و راهکاری برای تصفیه بدهی شهرداری اردبیل در نظر دارد؟

بخش عمده بدهی در سال‌های قبل ایجاد شده بطوریکه به عنوان مثال در دو سال گذشته بدهی تأمین اجتماعی ماه به ماه پرداخت شده اما از بدهی‌های قبلی و جرایم دیرکرد باقی‌مانده است.

در نظر داریم تا پایان سال آینده برای تصفیه بدهی شهرداری اردبیل اقدام کنیم. با توجه به محدودیت‌های مالی شهرداری اردبیل، متأسفانه پرداخت با مشکل مواجه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار