صدیف بدری به دو پروژه فراموش شده علمی- عمرانی در استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه با وجود اینکه در سال‌های اخیر موضوع ایجاد دانشگاه صنعتی در اردبیل مطرح شده اما عملاً فراموش شده است.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 29 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری گفت: زمین این دانشگاه در جاده آبی بیگلو پیش بینی شده اما عملاً اقدامی برای احداث صورت نمی‌گیرد.

وی با اذعان به اینکه اردبیل وضعیت مطلوب صنعتی ندارد، اضافه کرد: با این وجود این دانشگاه می‌تواند زمینه رشد و آموزش رشته‌های صنعتی موردنیاز را فراهم سازد.

بدری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دانشگاه فن‌آوری اردبیل نیز متذکر شد: انتظار می‌رود دانشگاه‌های موجود استان علت مشکلات فعلی صنعت اردبیل را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: صنایع استان وضعیت نامطلوبی داشته و از جمله ذوب‌آهن و سبلان پارچه در شرایط نامطلوبی فعالیت دارند که می بایست رکود و تعطیلی صنایع در اردبیل بررسی شود.

انتقاد از بی‌توجهی دانشگاه‌ های اردبیل به توسعه کشاورزی مدرن

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی در توسعه کشاورزی مدرن این استان ابراز گله‌مندی کرد.
بدری در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه دانشگاه محقق اردبیلی با ایجاد دانشکده کشاورزی و رشته‌های کشاورزی پایه‌ریزی شده است اما در حل مشکلات بخش کشاورزی اقدام این دانشگاه پررنگ نیست.

وی افزود: استان اردبیل خاک مرغوب و اقلیم مناسب کشاورزی دارد اما هنوز نتوانستیم در کشاورزی به تولیدات علمی مطلوب دست یافته و از کشاورزی سنتی فاصله مناسب بگیریم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ضرورت توجه دانشگاه‌ها به نیاز روز استان تأکید کرد و بیان داشت: از سویی مدیران ادارات نیز می بایست از ظرفیت دانشگاه‌ها برای پژوهش‌های کاربردی موردنیاز خود استفاده کنند.

بدری با تأکید به اینکه در ادامه تحقیقات دانشگاهی نیز نباید خاک بخورد، اضافه کرد: لازم است تحقیقات در صنعت به کار گرفته شده و مورد استفاده عملی قرار گیرد.

وی به ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت نیز اشاره و تأکید کرد: از سویی برای توسعه می بایست به بومی‌سازی پژوهش‌ها و علوم مختلف بپردازیم.

رتبه‌های پذیرش کنکور در دانشگاه‌های اردبیل مطلوب نیست

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات دانشگاه‌های استان رتبه‌های پذیرش در کنکور است، اضافه کرد: در این بخش نیز وضعیت مطلوب و مقبولی نداریم.

بدری تأکید کرد: یکی از علت‌های اصلی مشکل پیش آمده منطقه بندی دانشگاه‌ها است و رتبه‌های برتر استان تمایلی به حضور در دانشگاه‌های هم منطقه نداشته و در نتیجه از پیشرفت علمی بازمی‌مانند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها می بایست بازنگری شده و به نیاز امروز دانش آموزان توجه شود؛ موضوعی که ضروری است استاندار اردبیل نیز در آن ورود کند.

در تحریم‌ها با بومی‌سازی نظامی مذاکره کردیم

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تأکید به ضرورت بومی‌سازی علوم مختلف اضافه کرد: اگر در کشور با موضوع تحریم‌ها مواجه شدیم و در موضوع برجام پای میز مذاکره نشستیم به دلیل بومی‌سازی علم در حوزه نظامی بود.

به گفته بدری در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ متأسفانه بومی‌سازی مطلوبی نداریم و موجب شده تا برخی مشکلات پابرجا باشد.

وی تأکید کرد: در صورتی که در حوزه اقتصاد بومی‌سازی مورد توجه قرار گیرد، بی‌شک بسیاری از مشکلات موجود رفع خواهد شد و می‌توانیم پروژه‌های کلان را به شکل مطلوب اجرا کنیم.

بدری با ذکر مثالی به ضرورت توجه دانشگاه‌ها به پروژه سد خدا آفرین تأکید کرد و افزود: ضروری است در برنامه‌ریزی برای نظام بهره‌برداری این پروژه عظیم از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار