مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تعداد پارک‌های موجود در شهر اردبیل را ۱۳۰ مورد برشمرد و افزود: مساحت فضای سبز شهر اردبیل ۳۷۳ هکتار است.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 29 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل،‌طی سال‌های گذشته و در مقاطع زمانی مختلف موضوع توسعه فضای سبز در اردبیل به بحث اصلی در طرح‌های اجرایی شهرداری تبدیل شد، ره‌آورد این توجه و تاکید موافقت با ایجاد اولین پارک جنگلی در اردبیل بود.

براین اساس ۳۳ هکتار زمین در ۱۴ کیلومتری جاده اردبیل به سرعین نرسیده به پلیس‌راه قدیم، برای ایجاد اولین پارک جنگلی اردبیل اختصاص یافت تا شهرداری مرکز استان این طرح را به سرانجام برساند.

روند اجرایی برای ایجاد این پارک آغاز شد و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل دی‌ماه سال گذشته وعده سه‌ساله برای بهره‌برداری از این پروژه را با خبرگزاری مهر در میان گذاشت.

اما به نظر می رسد بنا به دلایلی اجرای این پروژه متوقف شده و همین امر زمان بهره برداری از این طرح را با تردید مواجه کرده است.

در این خصوص بهروز محبی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تصریح کرد: سال گذشته راه‌سازی، احداث کمپ و نصب پمپ آب این پارک اجرا شد.

وی افزود: امسال به دلیل مشکلاتی این پروژه متوقف شده که در حال رفع آن هستیم تا بتوانیم مجدداً عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

محبی با تأکید به اینکه پیش‌ازاین منابع طبیعی درخت‌کاری‌هایی در این مکان ترتیب داده بود افزود: اما بنا بود به مدت سه سال زیرساخت‌ها و فضای سبز لازم اضافه ‌شود تا این منطقه به عنوان تفرجگاه بین‌راهی مورداستفاده گردشگران و شهروندان اردبیلی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تعداد پارک‌های موجود در شهر اردبیل را ۱۳۰ مورد برشمرد و افزود: مساحت فضای سبز شهر اردبیل ۳۷۳ هکتار است.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی سرانه فضای سبز با در نظر گرفتن فضای سبز عمومی ۷.۵ مترمربع است، ادامه داد: با احتساب فضای سبز نیمه عمومی شامل فضای سبز ادارات و خانه‌های مسکونی و باغات سرانه فضای سبز در اردبیل ۹ مترمربع برای هر شهروند است.

محبی تأکید کرد: استاندارد سرانه فضای سبز ۱۵ مترمربع اعلام شده و میانگین کشوری نیز ۱۲ مترمربع است؛ بر همین اساس شهر اردبیل همچنان با کمبود مواجه است و در تلاشیم بخشی از این کمبود در سال‌های آینده جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار