استاندار اردبیل مطرح کرد؛
استاندار اردبیل گفت: سال آینده موظفیم 20 هزار شغل جدید در استان ایجاد کنیم تا معضل بیکاری به پایین ترین میزان برسد.
کد خبر: ۵۳۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 30 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنام جو عصرچهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه اشتغال باید به سوی رشته های تولیدی هدایت شود اظهار کرد : تناسب شغلی افراد با مدرک تحصیلی به معنی استخدام بطور صرف در اداره ها و ارگانهای دولتی و به اصطلاح پشت میز نشینی نمی باشد.

وی تاکید کرد: مدیران باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنند که تا حد امکان افراد بیکار متناسب با مدرک تحصیلی خود صاحب شغل شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: آمارها نشان می دهد که درصد بالایی از افراد جویای کار در استان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند و شایسته است که این افراد در حرفه هایی متناسب و درخور شان مدرک تحصیلی خودشان به کار مشغول شوند.

او گفت: برای برنامه ریزی و اقدام بهتر باید با استناد به آمار به دست آمده از سرشماری سال 1395 مشخصات افراد بیکار از لحاظ میزان تحصیلات ؛ جنس و تخصص و مهارت افراد بیکار در ارتباط با حرفه ها و مشاغل گوناگون به تفکیک هر شهرستان استخراج و به دبیرخانه ستاد تسهیل ارایه شود.

به نوشته ایرنا، بهنام جو ادامه داد: فرمانداران و مدیران ذیربط در شهرستان های استان اردبیل باید وضع طرح های اشتغال زا را مشخص و تا حدامکان مسایل و مشکل های پیش روی سرمایه گذاری را در حوزه مدیریتی خود برطرف کنند و استانداری نیز ضمن نظارت عالی بر کارها آماده کمک و پیگیری برای رفع هرگونه مساله و مشکل در راه سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال می باشد.

وی پرهیز از هرگونه نامه نگاری و مراسله های زاید و نیز کارهایی که موجب تلف شدن وقت و از دست رفتن زمان مناسب برای سرمایه گذاری می شوند را یادآور شد و مدیران را به تعیین سهمیه اشتغالزایی اداره و ارگان تحت مدیریت خود فراخواند.

بر اساس آمارهای رسمی دولتی نزدیک 65 هزار نفر بیکار در استان وجود دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار