نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل، گفت: رئیس جمهور اعلام کرد "در 100 روز گذشته بیش از 32 میلیارد دلار فاینانس قطعی به کشور وارد شده است" مصراً می خواهیم موارد مصرف این فاینانس ها اعلام شود.
کد خبر: ۵۳۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 01 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، هفته وحدت را از شاهکارهای بزرگ امام دانست و گفت: حضرت امام با درایت خاص خودشان تشخیص دادند سقوط و ذلت امت اسلامی در اختلاف است.

آیت الله عاملی افزود: سخن بعضی از سرویس های جاسوسی غرب این است که تخریب اختلاف شیعه و سنی بالاتر از تخریب بمب اتمی است. آنها در آغاز بهار اسلامی در کشورهای عربی اعلام کردند "ما از این انقلاب ها واهمه نداریم چون بمب هایی در خاورمیانه داریم که اگر یکی از آنها را منفجر کنیم، این انقلاب ها عقیم می شود و اختلاف شیعه و سنی از جمله آن بمب ها است".

وی اظهار داشت: برنامه دشمن این است که اهل سنت با شواذ آنها و شیعه نیز با شواذ شیعه معرفی شود و این به غایت خطرناک است. طرفین در شناخت همدیگر باید به متون و منابع اصلی مراجعه کنند. مقام معظم رهبری هرگونه تعرض به رموز اهل سنت را حرام اعلام کردند و آقای سیستانی فرموده "اهل سنت نه برادر ما، بلکه جان ما هستند" اهل سنت نیز اگر فقط به فکر وهابی و تکفیری راه ندهند وحدت در حد اعلی محقق می شود. وهابیت تنها گروه به ظاهر اسلامی است که تقریب بین مذاهب و ادیان را حرام و غیرممکن می داند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از خطبه ها گفت: آقای رئیس جمهور اعلام کرد "در 100 روز گذشته بیش از 32 میلیارد دلار فاینانس قطعی به کشور وارد شده است" مشابه آن را آقای جهانگیری دو ماه پیش اعلام کرد. ما مصراً می خواهیم موارد مصرف این فاینانس ها اعلام شود تا معلوم شود پروژه راه آهن اردبیل چه کم دارد که از این حجم عظیم فاینانس، بی بهره مانده است در حالی که با بخش کوچکی از آن، آمال و آرزوهای مقدس اهالی برآورده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: همیشه در آستانه رأی گیری برای منطقه آزاد دست هایی خاص به صورت سازماندهی شده مقالات مفصلی را بر علیه منطقه آزاد منتشر می کنند و این حرکت اخیرا نیز شروع شده است و متأسفانه یک وزارتخانه با جمع آوری آمار عملکرد این مناطق با نمایندگان لابی گری غیرمستقیم کرده تا آنها از رأی دادن اجتناب نمایند.

وی به تماس خود با یکی از نمایندگان سایر استان ها اشاره کرد و گفت: با تمام استدلال‎هائی که به ایشان ارائه گردید، ولی وی به شدت با توسعه مناطق آزاد مخالف بود و به گزارش وزارت خانه مربوط استناد می کرد.

وی ادامه داد: تمام دلائلی که مخالفین برای رد منطقه آزاد می آورند همه با قوانین مجلس و دولت کاملا و به راحتی قابل حل است اما با این روند تصویب را با مشکل مواجه ساخته اند. از عجائب مجلس فعلی رضایت به تبعیض در احداث مناطق آزاد است. اگر مخرب است در هیچ نقطه ای نباید باشد و یک نماینده نباید تماشاگر تخریب باشد و اگر مخرب نیست و ایرادات قابل اصلاح است -که اینگونه است- پس چرا مرتکب تبعیض می شوند؟ اداره کشور با تبعیض از نوع بدترین مدیریت هاست.

وی افزود: تصویب در چنین اوضاعی به یک اقدام فوق العاده احتیاج دارد.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها مدح بلیغی از علیرضا کریمی کشتی گیر آزادکار ایران که پیروزی مسلم خود را به کشتی گیر روس واگذار کرد، نمود و افزود: این ورزشکار بصیر و حماسی با چشم پوشی از مدال جهانی و زحمت یک ساله، راضی نشد موجودیت رژیمی را که 70 سال است خون مسلمان را می ریزد به رسمیت بشناسد.

وی افزود: در دنیا جنبش عظیمی از هنرمندان و ورزشکازان و نخبگان علمی جهت تحریم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی اسرائیل تشکیل شده تا این کشور جعلی تاوان جنایت های وحشتناک خود را بدهد و بسیار جای تأسف است که هنوز روشنفکران ما از آخرین و فاخرترن حرکت حماسی دنیا عقب مانده و به این حرکت بسیار ارزشمند در معیت ضد انقلاب اعتراض کرده اند.

وی از دولت مردان خواست ورزشکار بزرگ ایران را که به حق قهرمان ملی ماست مورد عنایت ویژه قرار دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار