کد خبر: ۵۳۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 02 December 2017

 مدیر امور منابع آب اردبیل گفت: در 2 ماه گذشته 9 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده این شهرستان پر و مسلوب المنفعه و سه حلقه چاه اضافه برداشت تقلیل منصوبات شد.

سلامت عزیزی روز شنبه افزود: این طرح در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی توسط همکاران امور آب و گشت و بازرسی با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی اجرا شد.
وی گفت: با این عملیات از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از 1.25 میلیون مترمکعب از آبخوان دشت اردبیل جلوگیری شد.
او اظهار کرد: از ابتدای اجرای عملیات انسداد چاههای غیرمجاز در سال جاری 34 حلقه چاه غیر مجاز مسدود و تعداد 12حلقه چاه مجاز دارای اضافه برداشت، تقلیل منصوبات داده شده است. 
به گزارش ایرنا از آب منطقه ای اردبیل ، وی افزود: در مجموع میزان صرفه جویی در سال جاری 2.76 میلیون متر مکعب می باشد.
در سال های اخیر مسوولان استان اردبیل از تنش بی آبی خبر می دهند که از چند سال پیش استان را تهدید می کند و اگر مدیریت مصرف ، بازیابی و تقویت سفره های زیر زمینی و مهار و ساماندهی روان آب ها صورت نگیرد می تواند به بحرانی جدی تبدیل شود.
هشت شهر از 25 شهر استان هم اکنون با تنش آبی مواجه می باشند، اردبیل، نمین، عنبران، مشگین شهر،لاهرود، گیوی، خلخال و فخرآباد شهرهای گرفتار با تنش آبی هستند و در برخی از آنها در تامین کافی آب شرب نیز مشکلاتی وجود دارد.
تعداد روستاهای دارای مشکل آب در استان نیز رقم قابل توجهی را شامل می شود و برخی آمارها تعداد روستاهایی که آب آنها با تانکر تامین می شود را 70 روستا ذکر می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار