کد خبر: ۵۳۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 02 December 2017
اصغر سلیمان زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح شبکه پایاب سد احمد بیگلو در وسعت 2هزار و 35هکتار در محدوده شهرستان مشگین شهر در حال اجراست و مرحله دوم آن از سال ٩٦ آغاز و از پیشرفت ٧٢ درصدی برخوردار است.
وی بیان کرد: بر اساس توافق با پیمانکار مدت پیمان از ١٨ ماه به ١٢ ماه تقلیل یافته و قرار است در پایان امسال همزمان با افتتاح سد به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: اراضی پایاب این شبکه بیش از 2 هزار هکتار و طول کل لوله گذاری در این شبکه هم بالغ بر 40 کیلومتر خواهد بود.
سلیمان زاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد احمد بیگلو بیان کرد : عملیات اجرایی سد احمد بیگلو با حجم مخزن ٢٧ میلیون متر مکعب از سال ٨٩ آغاز شده تا پایان سال جاری به بهره براری می رسد و هم اکنون نیز ٨٧ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به طرح های آبرسانی در شهرهای نمین و عنبران گفت: برای آبرسانی نمین وعنبران 2 ایستگاه پمپاژ مد نظر است که عملیات اجرایی یکی از این ایستگاهها به پایان رسیده وعملیات اجرایی ایستگاه دیگر هم با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در دست اجرا می باشد .
وی احداث خط انتقال از سه راهی نمین تا عنبران به طول 3.1 کیلومتر و خط انتقال دیگر از سه راهی عنبران تا خود عنبران بطول 7.5 کیلومتر را در تامین آب آشامیدنی این 2 شهر موثر دانست وگفت: در صورت تکمیل این طرح ها شاهد تامین آب آشامیدنی پایدار نمین و عنبران و رفع برخی مشکل ها خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد : منبع تامین آب شهرهای نمین و عنبران چاههای واقع در روستای قره چناق و گللو بوده و دارای پتانسیل لازم برای تامین آب شهرهای نمین و عنبران تا افق سال 1425 می باشد.
سلیمان زاده بر لزوم اجرای سریع مخزن جمع آوری چاهها و ایستگاه پمپاژ و اصلاح خط انتقال از منبع تامین تا سه راهی نمین تاکید و اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای این قسمت از طرح حدود 120 میلیارد ریال خواهد بود که با تخصیص اعتبار در سال 97 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به روان آب‌ها در استان اردبیل گفت: روان آب‌ها 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده به طوری که 2 میلیارد مترمکعب آب سطحی و بیش از 100 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در این استان کاهش یافته است.
سلیمان‌زاده با بیان اینکه 85 درصد مصرف آب از منابع سطحی و 15 درصد منابع زیرزمینی است، گفت: 92 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و 8 درصد مابقی در بخش صنعت و شرب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به طرح‌های آبرسانی اشاره کرد و گفت: در پنج شهرستان استان شبکه آبرسانی مدرن داریم و در برخی شهرستان‌ها نیز طرح آبرسانی با استفاده از منابع آب تعریف شده در حال اجرا است.
وی به احداث 48 سد در استان اردبیل با حجم 303 میلیون مترمکعب و بهره‌برداری از پنج شبکه مدرن و نیمه مدرن را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 13 هزار بهره‌بردار از این شبکه ها استفاده می‌کنند و بزگترین شبکه آبیاری نیز در مغان با 81 هزار هکتار فعال است.
دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی استان اردبیل اختصاص داده است ، 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار