از سوی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تا پایان شهریور سالجاری ۱۲۵ نفر مبتلا به ایدز در سطح استان اردبیل شناسایی شده است.
کد خبر: ۵۳۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 02 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیری از ایدز در طول سال ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: تا پایان شهریور سالجاری ۱۲۵ نفر مبتلا به ایدز در سطح استان اردبیل شناسایی شده است که این میزان نسبت به وضعیت کشوری نگران کننده نیست.

وی گفت: موارد مثبت شناسایی شده در کشور تا شهریور امسال بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که از این میزان ۸۳ درصد مرد و ۱۷ درصد زن بوده است و بیش از ۱۰ هزار نفر از این تعداد بیماران فوت کرده‌اند که استان اردبیل نسبت به آمار کشوری در شرایط مناسبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در گذشته تزریق مشترک مواد بین افراد معتاد از شایع‌ترین علل وقوع این بیماری در کشور بوده است تصریح کرد: متاسفانه این علت در سال‌های گذشته جای خود را به رفتارهای پرخطر از قبیل تماس جنسی بین افراد مبتلا داده است که می‌تواند نگران کننده باشد.

اخوان اکبری در گفتگو با فارس تاکید کرد: نباید آمار پایین این بیماری در سطح استان مانع از انجام اقدامات پیشگیرانه و روند آگاه‌سازی در این زمینه باشد تا بتوانیم با همکاری مردم آمار این بیماری را در حد قابل توجه پایین بیاوریم.

وی افزود: اکیپی به منظور شناسایی بیماران ایدز در مرکز بهداشت استان مستقر هستند که با توجه به وضعیت شیوع این بیماری در سطح استان در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: برنامه‌هایی از طریق رسانه‌های استان در حال پیگیری و انجام است که در مورد راه‌های انتقال و نحوه پیشگیری از ابتلای به این بیماری اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی می‌کنند و این برنامه‌ها در طول سال از طریق معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار