معاون دادگستری اردبیل:
معاون دادگستری اردبیل بیشترین تعداد زندانی در این استان را محکومین مالی برشمرد و گفت: این استان به‌لحاظ درصد زندانیان مالی رتبه نخست کشور است.
کد خبر: ۵۳۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 03 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی یکشنبه در مراسم آزادی زندانیان مالی در زندان اردبیل با اشاره به روند روبه رشد تعداد زندانیان مالی استان تاکید کرد که اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه نخست کشوری را به لحاظ درصد زندانیان مالی دارد.

وی افزود: در وضعیتی که به صورت میانگین هفت درصد از زندانیان در زندان‌های کشور، محکومیت مالی دارند، در استان اردبیل ۲۰ درصد از زندانیان به دلیل محکومیت مالی زندانی شده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تأکید کرد: عمده دلایل زندانی شدن زندانیان جرایم غیر عمد، محکومیت‌های مالی است و متأسفانه این افراد ناخواسته و به دلیل شرایط خاص مالی زندانی شده‌اند.

خدادادی متذکر شد: متأسفانه محکومیت مالی حتی بیشترین تعداد زندانی را در زندان‌های استان به خود اختصاص داده و بیشتر از جرایمی از جمله مواد مخدر زندانی دارد.

وی تأکید کرد: متأسفانه این افراد بزهکار نبوده و به دلیل مشکلات مالی زندانی شده‌اند که در ادامه اثرات سو زندانی شدن آن ها نه تنها خود فرد بلکه خانواده وی را متأثر می‌سازد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تأکید کرد: انتظار می‌رود خیرین در راستای آزادسازی زندانیان مالی که مستحق بوده و قادر به تأمین بدهی خود نیستند مشارکت کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار