تابناک اردبیل گزارش می‌دهد؛
در اقدامی غیرمتعارف و غیرمعمول به جای حضور مسئولان در فضای دانشگاه، این دانشجویان بودند که برای پاسداشت روز خود در دفتر استاندار اردبیل حاضر شدند!
کد خبر: ۵۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 03 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، 16 آذر بهانه ای است تا حداقل مسئولان برای پاسداشت روز دانشجو در فضای دانشگاهها حاضر شده و خود را در معرض سئوالات، پرسش ها و نقدهای دانشجویی قرار دهند.

اهمیت این حضور تا حدی است که می تواند آزادی فعالیت های سیاسی در دانشگاهها را که همواره از شعارهای دولت هاست در عمل اثبات کرده و منجر به تقویت روحیه آرمانخواهی،آرادیخواهی و مطالبه گری دانشجویان شود.

امروز در نهایت تعجب و شگفتی همگان به جای این که مسئولان استان برای تبریک و پاسداشت روز دانشجو در دانشگاه حاضر شوند، این اعضای دو تشکل دانشجویی بودند که در محل سالن اجتماعات استانداری اردبیل حاضر شده و شنونده سخنان استاندار، معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی استاندار شدند!

آن گونه که خبرگزاری دولتی ایرنا در ساعت 10 و هجده دقیقه امروز در خروجی سایت خود گزارش کرده، اکبر بهنامجو درنشست اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن اسلامی امید دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فرارسیدن 16آذر سالروز دانشجو افزود: این روز یادآور ورود دژخیمان آمریکایی به کلاس های درس دانشکده فنی دانشگاه تهران و به شهادت رسیدن 3 دانشجوی آگاه و بیدار به نام های قندچی،شریعت رضوی و بزرگ نیا است.

بهنامجو با بیان اینکه نهضت بیداری ،آگاهی ، ضد استبدادی و آرمانگرایی همه دست به دست هم داد تا جنبش دانشجویی علیه استبداد زمان به جریان بیافتد گفت: دانشجویان در آن سال های پر التهاب توانستند رسالت سنگین خود در زمینه استقلال خواهی و آزادیخواهی را بخوبی انجام دهند.

استاندار اردبیل دانشجویان را قشری فعال و آرمانگرا دانست و گفت: دانشجویان می توانند علاوه بر فعالیت سیاسی ،مطالعات اجتماعی خود را توسعه داده و برای کاهش آسیب های اجتماعی پیشگام باشند .

ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: در دولت تدبیر و امید تحقق مطالبات دانشجویی مورد توجه قرارگرفته و همه تشکل ها فعالیت خوبی در زمینه های مختلف دارند هرچند دغدغه هایی هم در ارتباط با فعالیت سیاسی در بین دانشجویان وجود دارد که قابل حل است .

وی بابیان اینکه تشکل های دانشجویی می توانند با تعامل یکدیگر فعالیت آزادانه ای داشته باشند افزود: هیچ محدودیتی نباید برای فعالیت سیاسی دانشجویان ایجاد شود چرا که تمامی روسای دانشگاه ها در این مورد توجیه هستند و نباید فضای داشنگاه فضای امنیتی شود .

در این جلسه دبیران انجمن های اسلامی و علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی مشکلات موجود در فعالیت علمی و سیاسی را بیان کردند و از استاندار برقراری ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت و دستگاه های اجرایی را خواستار شدند.

 

به گزارش تابناک اردبیل، نقل قول کامل این خبر از ایرنا در خروجی پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل در ساعت 11 و 37 دقیقه بیانگر این است که این جلسه دانشجویی بدون دعوت از رسانه های دیگر برگزار شده و صرفاً خبرگزاری دولتی ایرنا به تهیه خبری کوتاه از یک دیدار دانشجویی بسنده کرده است.

جالب این که در این خبر صرفاً کلیاتی از سخنان استاندار و معاون وی مخابره شده و خواسته ها و دیدگاههای دانشجویان که به نظر می رسد از نظر دیدگاه فکری به دولت هم نزدیک باشند، منتشر نشده است.

باید منتظر ماند و دید که آْیا در روزهای آینده مسئولان استان به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه حاضر خواهند شد یا خیر و در غیر این صورت جلسه مشابهی با دیگر تشکل های دانشجویی در مجل استانداری اردبیل ترتیب می دهند!؟

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
با سلام
تابناک محترم .لطفا در تیترهای خبری خود نسبت به استاندار محترم مغرضانه رفتار نکنید...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار