معاون استاندار اردبیل:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ساماندهی مناسب کودکان خیابانی استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۳۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 04 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، ناصر نصیری عصر امروز در جلسه کمیته ساماندهی کودکان خیابانی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ساماندهی کودکان خیابانی در دستور کار قرار گرفته و باید همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در ساماندهی آن‌ها مشارکت داشته باشند.

وی افزود: کودکانی که در خیابان‌ها اقدام به دستفروشی کرده و مکانی برای زندگی ندارند باید جمع‌آوری و در مراکزی که بهزیستی فراهم کرده نگهداری شوند و کودکانی که از طریق خانواده‌هایشان اقدام به کار در خیابان می‌کنند علاوه بر جمع‌آوری باید برای ساماندهی آنان و اشتغال خانواده‌شان تدابیری اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بیشتر کودکانی که در خیابان‌ها اقدام به دستفروشی می‌کنند از خانواده فقیر بوده و به دلیل مشکلات مالی اقدام به این کار می‌کنند و سازمان بهزیستی باید با هماهنگی کمیته امداد و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اشتغال و کارآفرینی این خانواده‌ها اقدام جدی داشته باشند.

نصیری بیان کرد: وضعیت استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی نسبت به استان‌های دیگر نگران‌کننده نیست و نهادهای متولی توانسته‌اند کودکان خیابانی را شناسایی و نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کودکان خیابانی مختص کشور ما نیست بلکه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه هم بیشتر است که تظاهر بیرونی پیدا کرده در حالی که در کشور ما تظاهر بیرونی آن به اندازه کشورهای توسعه یافته نیست و در مورد تکدی گری هم باید اقدام موثری از سوی شهرداری و دیگر سازمان‌های مربوطه صورت بگیرد تا جلوی آسیب‌های ناشی از این مشکل گرفته شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بیشتر متکدیان در این استان غیربومی هستند که باید برای جمع‌آوری آن‌ها تلاش شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
همین امروز تجمعی اعتراضی توسط مددجویان ناشنوا علیه مسولان در جلو و داخل اداره بهزیستی شهر ستان اردبیل برگزار شد و یک نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفت چه کسی پاسخگو است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار