پس از ۸ سال محرومیت از مسابقات وزنه‌برداری؛
دو وزنه بردار سنگین وزن تیم ملی ایران در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان به رقابت با حریفان خود پرداختند که سعید علی‌حسینی به مقام نایب قهرمانی دست یافت و بهداد سلیمی سوم شد.
کد خبر: ۵۳۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 06 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، در آخرین روز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ۲۰۱۷ جهان به میزبانی آمریکا در شهر آناهیم، از ساعت ۵ بامداد امروز چهارشنبه رقابت دسته ۱۰۵+ کیلوگرم با حضور سعید علی حسینی و بهداد سلیمی دو ملی پوش دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان برگزار شد. 

در این رقابت بهداد سلیمی با مجموع۴۵۳ کیلو گرم به مقام سوم مسابقات دست یافت. سعیدعلی حسینی نیز که پس از طی کردن هشت سال محرومیت خود برای نخستین بار در مسابقات جهانی به میدان می رفت با مجموع ۴۵۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. همچنین لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی و قهرمان المپیک مقام نخست و گردن آویز طلا را در این وزن از آن خود کرد.

بر این اساس سعید علی حسینی که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۳۶ کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلویی را بالای سر برد و در سومین انتخاب خود وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع ۴۵۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان با دو مدال برنز و یک نقره به پایان برد.

بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را ثبت کرده بود و مدال نقره گرفته بود، در اولین انتخاب حرکت دوضرب وزنه ۲۴۱ کیلوگرم را مهار کرد و داوران این وزنه را از وی قبول کردند، ولی هیات ژوری همانند بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو این وزنه را خطا اعلام کردند. بهداد برای ماندن در جدول و قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در انتخاب دوم حرکت دوضرب با موفقیت وزنه ۲۴۲ کیلویی را به ثبت رساند. در آخرین حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۵۲ کیلویی را به درستی مهار کرد ولی مجدداً هیئت ژوری این وزنه را به او خطا دادند. بهداد در حرکت دوضرب با ثبت وزنه ۲۴۲ کیلویی پنجم شد و در مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. بهداد نیز کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان در آمریکا با یک مدال نقره یکضرب و یک نشان برنز مجموع به پایان برد. 

مارت سیم وزنه بردار استونی که در حرکت یکضرب با ۱۹۱ کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفته بود، با مهار وزنه ۲۵۳ کیلویی مدال نقره دوضرب را از آن خود کرد و با مجموع ۴۴۴ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.    

لاشا تالاخادزه گرجستانی، حرکت یکضرب ۲۲۰ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۲۵۷ و در مجموع ۴۷۷ کیلوگرم به سه مدال طلا رسید.همچنین وی به غیر از ثبت رکورد جدید در حرکت یکضرب به میزان ۲۲۰ کیلوگرم، ۴ کیلوگرم رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود را ارتقاء داد و با ۴۷۷ کیلوگرم رکورد دار جدید دنیا لقب گرفت.

همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران با ۸ وزنه بردار راهی مسابقات جهانی شد که در نهایت با ۵ مدال طلا، ۳ نشان نقره و ۶ گردن آویز برنز و کسب ۵۰۹ امتیاز برای نخستین بار قهرمانی رقابتهای جهانی شد. پس از تیم کشورمان، تیم های کره جنوبی و ازبکستان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
نمی دونم چرا یاد رضازاده افتادم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار