کد خبر: ۵۳۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 07 December 2017

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ امروزه بسیاری از افراد به دنبال شیوه‌های مختلف لاغری و کاهش وزن هستند. این در حالی است که عده‌ای دیگر نیز تلاش می‌کنند تا وزن خود را افزایش دهند.

در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که سبب افزایش وزن می‌شوند، البته افراد و به ویژه مبتلایان به بیماری‌های کبدی و کلیوی یا کسانی که دارو‌های خاصی استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند که قبل از مصرف هر گیاه دارویی باید با متخصص طب سنتی مشورت کنند.

ریشه گل قاصدک

ریشه گل قاصدک مغذی و افزایش دهنده اشتها است؛ گیاه قاصدک همچنین یبوست را درمان می‌کند؛ یبوست یکی از علل اصلی کاهش اشتهاو مشکلات گوارشی است. ریشه گل قاصدک سرشار از فیبر است، بنابراین با دفع سموم بدن موجب رفع لاغری می‌شود.

روش استفاده از ریشه گل قاصدک

20 گرم ریشه خشک گل قاصدک را در یک لیتر آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید، سپس این محلول را صاف و روزانه سه فنجان میل کنید. مصرف جوشانده ریشه گل قاصدک را به مدت یک ماه ادامه دهید.

 

قوی‌ترین نسخه‌های گیاهی اشتهاآور

جنتیان یا جنتیانا (کوشاد)

کوشاد ماده‌ای شیمیایی به نام «آماروجنتین» دارد که بسیار تلخ است.

برای استفاده از جنتیانا باید ریشه این گیاه را باید به خوبی بشویید؛ سپس به مدت بیست دقیقه آن را بجوشانید تا آماده شود؛ روزانه یک فنجان از جوشانده جنتیانا را میل کنید.

هشدار: مصرف جنتیانا در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است؛ همچنین کودکان زیر ۲ سال باید از استفاده از این گیاه خودداری و افراد بالای ۶۵ سال نیز با احتیاط آن را مصرف کنند.

شیرین بیان

برای رفع لاغری، یک پنجم گرم ریشه شیرین بیان خشک را در آب بجوشانید؛ این جوشانده را روزانه سه بار میل کنید.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه تاثیر بسزایی در رفع لاغری و افزایش اشتها دارد. افراد برای این منظور باید روزانه یک فنجان از این دمنوش را میل کنند.

قوی‌ترین نسخه‌های گیاهی اشتهاآور

 مارچوبه

۲ تا پنج گرم پودر مارچوبه را به شیر جوشیده اضافه کنید و یک قاشق مرباخوری کره نیز به آن بیفزایید. این نوشیدنی را هفته‌ای ۲ بار استفاده کنید و به مدت ۲ ماه مصرف آن را ادامه دهید.

جینسینگ

 برای افزایش اشتها یک لیوان شیر را ولرم و به آن ۲ قاشق مرباخوری کره و ۲ قاشق غذاخوری پودر گیاه جینسینگ اضافه کنید؛ سپس آن را به خوبی هم بزنید و روزانه یک بار میل کنید؛ مصرف این محلول را به مدت یک ماه ادامه دهید.

قوی‌ترین نسخه‌های گیاهی اشتهاآور

 زنجبیل

زنجبیل نقش موثری در رفع اختلالات گوارشی دارد؛ این گیاه همچنین کمک شایانی به افزایش وزن می‌کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار