درخواست مکرر استاندار اردبیل بی‌پاسخ ماند؛
با وجود درخواست مکرر استاندار اردبیل، آموزش‌وپرورش استان از ارائه آمار دانش‌آموزان معتاد در این استان امتناع کرد.
کد خبر: ۵۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 10 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، استاندار اردبیل صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: این جلسه، با هدف راهبرد و هدایت برنامه‌های مبارزه برگزار می‌شود و ضروری است آمار اعتیاد شفاف‌سازی شده و در اختیار اعضای شورای هماهنگی قرار گیرد.

اکبر بهنام جو با تأکید به اینکه آموزش‌وپرورش می‌بایست آمار اعتیاد در مدارس را ارائه کند، اضافه کرد: متاسفانه اخباری به گوش می‌رسد که در برخی مدارس دانش‌آموز معتاد شناسایی شده و به عنوان مثال در یک کلاس درس سال گذشته ۱۲ نفر و امسال ۱۶ نفر معتاد شناسایی شده است.

وی افزود: اینکه وقت جلسات صرف ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته شود، صحیح نیست و می‌بایست وقت اعظم جلسات به ارائه چالش های بزرگ و مشکلات معطوف شود تا برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید به ضرورت برنامه ریزی منسجم برای مبارزه با اعتیاد، اضافه کرد: اعتیاد با سایر معضلات اجتماعی از جمله طلاق و بیکاری در ارتباط است و باید در مبارزه با آن نگاه جامع نگری داشته باشیم.

بهنام جو به ضرورت حضور افراد صاحب نظر و کارشناسان فرهنگی در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ارائه آمارهای تحلیلی نیز تاکید کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که مدیر کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل با تائید شیوع اعتیاد در بین برخی دانش‌آموزان از ارائه آمار دقیق و شفاف خودداری کرد.

احمد ناصری متذکر شد: ما در ارائه آمار معذوریم و با این وجود آمارها نگران‌کننده نیست و در استان اردبیل اعتیاد جامعه دانش‌آموزی جای نگرانی ندارد.

وی افزود: هسته‌های مشاور در مدارس تشکیل شده و هر چند ۳۰۰ هسته مشاور داریم اما به ۸۰۰ مورد نیازمندیم و برنامه‌های پیشگیری نیازمند تامین مالی است.

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان به دایر بودن مراکز مشاوره خانواده در شش شهرستان بزرگ نیز اشاره و تأکید کرد: در وضعیت فعلی مربیان و مدیران مدارس موظف شده اند هرگونه آسیب اجتماعی احصا شده از مدارس از جمله اعتیاد را به پورتال جامع وزارت آموزش‌وپرورش ارسال کنند.

در این جلسه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز وضعیت اعتیاد در اردبیل را همراه با روند صعودی و نگران کننده دانست و افزود: متاسفانه در مدارس نیز ورود آموزش و پرورش به موضوع اعتیاد مطلوب نبوده است.

یوسف خدادادی با تاکید به اینکه برنامه های مبارزه می بایست عملیاتی شود، اضافه کرد: اینکه آمار کشفیات افزایش یافته و سن اعتیاد کاهش دارد بیانگر ضرورت بازنگری در برنامه های مبارزه است.

در پی تأکید مکرر استاندار اردبیل، آموزش‌وپرورش اردبیل موظف شد آمار اعتیاد در مدارس را در جلسه بعدی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار