رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اردبیل:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از رشد قابل توجه مصرف قرص‌های اعتیادآور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱ 10 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، محمد خیرخواه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد:از ابتدای سال جاری تا ۱۶ آذرماه ۱۷۲ هزار و ۲۷ قرص کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با هزار و ۳۷۹ مورد رشد ۱۲ هزار و ۳۷۴ درصدی را دارد.

وی با اذعان به اینکه بیشترین رشد کشفیات مواد مخدر مربوط به قرص‌های اعتیادآور است، اضافه کرد: متاسفانه گرایش به مصرف مواد از سنتی به صنعتی تغییر یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: بعد از قرص بیشترین کشفیات با ۴۹۲ درصد رشد مربوط به شیشه و با ۳۸۸ درصد رشد مربوط به هروئین است و در بین مواد اعتیادآور کشفیات صرفا تریاک با ۱۲ درصد کاهش همراه است.

به گفته خیرخواه کشفیات مجموع هروئین، حشیش، تریاک، شیشه و سایر مواد اعتیادآور ۱۸ درصد رشد یافته و از حدود ۶۹۸ هزار کیلوگرم به ۸۳۰ هزار کیلوگرم رسیده است.

وی به دستگیری ۱۰۹ قاچاق چی نیز اشاره و تاکید کرد: سال گذشته در مدت مشابه دستگیری ۱۲۴ نفر بوده و ۱۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص دستگیری معتادان افزود: تعداد معتاد دستگیر شده در سال جاری ۸۸۱ نفر بوده که در مقایسه با ۵۰۰ نفر سال گذشته با رشد ۷۶ درصد مواجه است.

خیرخواه تعداد باندهای قاچاق مواد مخدر شناسایی شده در سال جاری و سال گذشته را ۲۹ مورد و بدون تغییرات دانست و افزود: امسال ۲۴۶ خودرو و سال گذشته ۲۴۱ خودرو شناسایی شده است.

وی با تاکید به اینکه مصرف گل به عنوان ماده ای اعتیادآور با منشا گیاهی در اردبیل رو به افزایش است، ادامه داد: عوارض این ماده اعتیادآور قابل توجه بوده و متاسفانه در بین جوانان رواج یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به دستگیری سه قاچاق چی مواد مخدر تبعه آذری در گمرک بیله سوار افزود: از این افراد ۴۲۸ گرم انواع مواد مخدر و ۹۹ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار ضبط شده است.

به گفته خیرخواه به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر ضروری است با توجه به ۲۴ ساعته شدن گمرک بیله سوار دستگاه X-RAY در گمرک نصب شود تا برای شناسایی مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین به ضرورت هوشیاری خانواده ها از تبلیغ تولید و توزیع مواد مخدر در کانال های تلگرامی تاکید کرد و افزود: متاسفانه در حوزه پیشگیری فضای مجازی اقدامات کافی نیست و لازم است در این خصوص اطلاع رسانی گسترده به خانواده صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار