معاون میراث فرهنگی اردبیل:
معاون میراث فرهنگی استان اردبیل به بررسی ورنی مغان برای دریافت نشان بین‌المللی خبر داد و افزود: امیدوار به ثبت جهانی ورنی مغان هستیم.
کد خبر: ۵۳۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 11 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی اردبیل در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: شاغل شدن بیش از ده هزار نفر در صنعت تولید گلیم و ورنی اردبیل نشان از قابلیت و توانایی بسیار بالای این هنر سنتی در بین اهالی استان دارد.

وی استان اردبیل را جزء استان‌های پیشگام و فعال در این بخش خواند و افزود: تشکیل اتحادیه و انجمن‌های صنفی از جمله نیازهای اصلی این صنعت بوده تا با شناسایی آسیب‌ها و موانع موجود برای احیای آن راهکارهای مناسب ارائه شده و از تولیدات استان به صورت ویژه‌ای حمایت شود.

 معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: عدم تشکیل انجمن‌های صنفی باعث عدم کسب موفقیت‌های لازم برای رصد استعدادها و بهره‌برداری از آن‌ شده و در این زمینه با مشارکت دستگاه‌های مرتبط لازم است که تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

دباغ عبداللهی از استعدادهای ممتاز استان اردبیل که برگرفته از تاریخ و فرهنگ پیشینیه استان است، خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده با شنیدن خبر ثبت جهانی ورنی مغان موجبات خوشحالی اهالی استان  به ویژه علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ سنتی منطقه را فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار