مدیر عامل جمعیت هلال احمر اردبیل به مهر خبر داد؛
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از نجات ۱۳۹ کوهنورد از ابتدای سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 11 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بهرام غیبی تصریح کرد: نیروهای هلال احمر استان از ابتدای امسال به ۲۵ حادثه کوهستان اعزام شده اند که از این تعداد دو مورد در مرکز استان، ۱۵ مورد در شهرستان مشگین شهر، دو مورد در خلخال، یک مورد در سرعین، یک مورد در گرمی و چهار مورد در نمین به وقوع پیوسته است.

وی افزود: تعداد کل حادثه دیده ها ۱۴۰ نفر بوده و در بین آن ها ۳۰ نفر مصدوم، ۳۰ نفر مصدوم انتقالی مشاهده می شود و در عین حال ۱۳۹ نفر نجات یافته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به اعزام ۳۸ تیم امدادی در حوادث کوهستان اشاره و تاکید کرد: در این حوادث ۱۳۰ نیروی امدادگر به کار گرفته شده اند و از ۳۷ دستگاه خودرو امدادی استفاده شده است.

غیبی متذکر شد: بررسی حوادث کوهستان گویای این موضوع است که بی توجهی به شرایط جوی و ضعف آموزش ها دلیل اصلی بروز حوادث کوهستان است.

وی افزود: با وجود تاکید مکرر به ضرورت اطلاع دقیق از شرایط جوی و فنی این رشته ورزشی همچنان شاهد بروز حوادث متعدد به دلیل غفلت از توجه به الزامات کوهنوردی هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به حادثه اخیر در اشترانکوه اضافه کرد:  تیم حرفه ای امداد کوهستان اردبیل به این منطقه اعزام شده و بررسی ها نشان می دهد که بروز بهمن ناگهانی منجر به از دست دادن کوهنوردان حرفه ای شد.

وی با تاکید به اینکه استان اردبیل یکی از مناطق مستعد گردشگری کوهستان است، اضافه کرد: ضروری است تیم های کوهنوردی با اطلاع از شرایط جوی و انتخاب مسیر های مناسب در فصل زمستان نسبت به اجرای برنامه اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار