قفل واحدهای صنعتی یکی پس از دیگری؛
شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل مهمترین شهرک استان در وضعیت خوبی به سر نمی برد و رکود و تعطیلی بر سر این شهرک سایه انداخته است.
کد خبر: ۵۴۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 26 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل واحدهای صنعتی مختلفی وجود دارد که در حال حاضر با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و آنچه در این شهرک بیشتر به چشم می آید بسته شدن واحدهای صنعتی یکی پس از دیگری است.

 متاسفانه این روزها شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل حال خوشی ندارد و صحنه های بسیار تاسف برانگیز در این شهرک دل هر شهروندی را به درد می آورد چرا که سکوت بیشتر جاهای این شهرک صنعتی را در برگرفته است.

  

 برخی واحدهای صنعتی در این شهرک که می توانستند برای هزاران نفر ایجاد شغل کنند به دلایلی مانند ورشکستگی، نداشتن بودجه کافی و یا مصادره شدن از سوی بانک های عامل راکد مانده اند و کسی هم نیست به داد این شهرک صنعتی برسد و مشکلات آن را بر طرف کند.

 شهرک صنعتی 2 اردبیل که قرار بود استان محروم اردبیل را از باتلاق بیکاری، فقر و محرومیت بیرون بکشند و در زمره استان‌های صاحب تولید و اشتغال قرار بدهد هم اکنون هیچ شباهتی به محل تولید ندارد.

 حدود 200 واحد صنعتی یا بیشتر در این شهرک وجود دارد که طبق گفته صنعتگران فقط 30 درصد آن به طور کامل فعالیت می کند.

 

 یکی از صنعتگران که در این شهرک صنعتی فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار شکوه فرهنگ گفت: اکثر صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرک صنعتی با مشکلات متعددی مواجه هستند طوری که کمتر از 30 درصد واحد های صنعتی در این شهرک فعالیت می کنند و بقیه در حالت غیر فعال و نیمه فعال قرار دارند.

 وی بیان داشت: نبود نقدینگی، نبود تسهیلات بانکی مناسب و ضعف مدیریت بیشترین مشکلات واحدهای شهرک صنعتی 2 اردبیل است که باعث شده واحدهای صنعتی این شهرک تعطیل باشند و تولیدی بیشتری در این شهرک وجود نداشته باشد.

  مدیر عامل یکی از واحد های صنعتی 2 اردبیل  در این ارتباط به خبرنگار شکوه فرهنگ اظهار داشت: هیچ گونه حمایتی از سوی دولت برای تولید وجود ندارد و شرایط طوری است که بیش از 70 درصد واحد های صنعتی در این شهرک غیر فعال هستند.

 وی  بیان داشت: بروکراسی اداری دست و پاگیر هنگام دریافت تسهیلات و نبود نقدینگی از مشکلات ما در شهرک صنعتی 2 اردبیل است.

 48 واحد صنعتی در شهرک صنعتی 2 اردبیل راکد هستند

 علی نظری شیخ احمد مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار شکوه فرهنگ با بیان اینکه در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل حدود 200 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارند اظهار کرد: 48 واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ صنعتی 2 استان راکد هستند و 149 واحد نیز به صورت فعال هستند.

 

 آنچه باید درباره شهرک صنعتی شماره 2 استان اردبیل گفت اینکه این شهرک با مشکلات عمیق و جدی مواجه است و این مشکلات از قدیم وجود داشته که رفته رفته روی هم انباشه شده و در حال حاضر به انبوهی از مشکلات تبدیل شده است.

 در حال حاضر برای جلوگیری از اتفاق تلخ بعدی در صنعت اردبیل باید اقدمات اساسی و جدی به خصوص بر روی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی 2 انجام شود طوری که واحدهای غیر فعال باید شناسایی شوند و واحدهای فعال و نیمه فعال نیز از سوی دستگاه های مرتبط حمایت شوند تا هم تولیدات استان بالا رود هم باعث اشتغالزایی شود.

 

 به نوشته شکوه فرهنگ، در حال حاضر تعطیلی این واحدهای صنعتی ضربات سختی بر پیکره اشتغال استان زده و باعث بیکاری هزاران نفر نیز شده است که صدمات بسیار زیادی به جامعه نیز وارد می کند.

شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل در فاصله 20 کیلومتری شهر اردبیل و در مسیر اتوبان اردبیل- نمین احداث شده است.

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
صنعت و معدن کجایی؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
سلام ، صنعت ومعدن تا چندی پیش مشغول تحصیل در تهران بود ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار