عرصه برای خبرنگاران تنگ شده است؛
با شکایت یک نماینده اصلاح طلب استان اردبیل، دو تن از خبرنگاران محلی برای انجام تحقیقات قضایی احضار شدند.
کد خبر: ۵۴۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 27 December 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از نمایندگان اصلاح طلب استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی که گفته می‌شود عملکردش به واسطه وظیفه نمایندگی از سوی برخی رسانه‌های محلی مورد نقد و بررسی واقع شده است، با طرح شکایت کیفری علیه دو خبرنگار در دادسرای اردبیل خواستار مجازات آنان شده است.

اتهام این خبرنگاران که روز گذشته با ارجاع پرونده برای پاره‌ای توضیحات به پلیس فتای اردبیل فراخوانده شدند، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب عنوان شده است.

این رفتار نماینده مجلس، موجی از نگرانی توام با اعتراض بسیاری از فعالان و اصحاب رسانه را در استان اردبیل برانگیخته است، به طوری که رسانه‌ها معتقدند در صورت تداوم این وضعیت نه تنها عرصه فعالیت روزنامه نگاران برای انجام رسالت خبری تنگ‌تر می‌شود بلکه تاثیرات مخرب و منفی بر روند اطلاع رسانی صحیح و مطالبه‌گری خواهد گذاشت.

اصلاح طلبان در زمینه طرح مسایلی از جمله لزوم آزادی رسانه‌ها، پیشرو بوده و همواره خواهان جریان آزاد اطلاعات هستند، ضمن این‌که دولت تدبیر و امید نیز از طریق منشور حقوق شهروندی، مدعی حمایت بیشتر از آزادی اندیشه و بیان است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
ای کاش می فرمودید این نماینده اصلاح طلب کدام بزرگوار هستند ؟ چون ما در بین نمایندگان استان اصلاح طلب نداریم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
به نام خدا: همان گونه که اظهارنظراصحاب مطبوعات در حد و چهارچوب متعارف آزاد است و مطبوعات و رسانه های جمعی نقشی برجسته در تنویر افکار عمومی دارند نمایندگان مجلس هم مثل سایرآحاد مردم از حقوق اجتماعی برخوردار هستند. چنان چه تضییعی در حق نمایندگی آنان صورت بگیرد می توانند از حقوق خود دفاع نمایند. اگر چه انتظارازنمایندگان محترم مردم درمجلس شورای اسلامی سعه صدر و افزایش دامنه تحمل مورد توقع می باشد. اما باید توجه شود برجسته کردن وجهه اصلاح طلبی افراد در دفاع از حق خود دور از انصاف بوده و به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد.غزض ها تیره دارد دوستی را.البته هدف از این مرقومه دفاع از نماینده و شخص غیر نماینده نبوده و افراد قدرت دفاع از خود را دارند.بلکه توصیه به این است که با برجسته کردن یک موضوع جریان اصلاح طلبی را هدف اغراض سیاسی خویش قرار ندهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار