در حاشیه اظهارات معاون دادگستری استان؛
برجسته کردن فراوانی خشونت در اردبیل، بدون راهکار و پیشنهاد سازنده، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه تصویری منفی از مردم دارالارشاد در افکار عمومی داخل و خارج بدنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۵۴۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 30 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی در حاشیه بررسی پرونده‌های خشونت در اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در استان اردبیل با ضعف فرهنگی گفتگو و تبادل‌نظر مواجه هستیم.

وی افزود: ضعف مهارت‌های اجتماعی موجب شده در روابط اجتماعی با مشکل مواجه شده و شاهد درگیری و کشمکش حتی برای موضوعات جزئی باشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان متذکر شد: پرونده‌های خشونت در اردبیل عموماً مربوط به خشونت کلامی و رفتاری است که بیانگر مشکلات فرهنگی  و نه مسائل امنیتی است.

به گفته خدادادی در واقع برخوردهای تهاجمی به جای گفتگو حتی در برخی خانواده‌ها نیز دیده می‌شود و ضروری است دستگاه‌های فرهنگی نسبت به این معضل توجه داشته باشند.

وی با اشار هبه نقش موثر رسانه‌ها و تأکید به اینکه آموزش مناسب‌ترین راه‌حل مقابله با خشونت است، ادامه داد: به ویژه آموزش گفتگو و حل مسئله از سنین پایین توسط آموزش‌وپرورش ضرورت ویژه دارد.

برجسته‌سازی فراوانی «خشونت» در اردبیل، بدون ارائه راهکار،صحیح نیست 

به گزارش تابناک اردبیل، اظهارات آقای خدادادی معاون محترم دادگستری استان درباره آمار بالای خشونت در اردبیل در شرایطی مطرح می شود که پیش از این و به کرات طی سالهای گذشته، وی و دیگر مسئولان ذیربط و غیرمرتبط این مسئله را بدون ارائه پیشنهاد سازنده تکرار کرده اند و لذا ابراز نگرانی از تداوم این موضوع بیانگر ناکارآمدی دستگاههای مسئول در فرهنگ سازی، پیشگیری و کاستن از خشونت رفتاری است.

هر چند دستگاه قضایی از ظرفیت بزرگ معاونت فرهنگی برای انجام مسئولیت های این چنینی برخوردار است اما در کنار آن بهتر است مرکز صدا و سیمای استان هم که وظیفه و تکلیفی مشخص در این باره دارد، عملکرد خود را برای مردم گزارش کند.

امروزه دهها دستگاه فرهنگی در استان اردبیل با ارتزاق از بودجه کشور،وظیفه ای تعیین شده در این خصوص دارند که به نظر می رسد به دلیل بی برنامگی و پراکندگی، نه تنها اقداماتی ندارند بلکه هیچ مجموعه فرادستی و هماهنگ کننده ای نیست تا از این ظرفیت برای کاستن از آسیب اجتماعی یادشده بهره ببرد.  

با احترام به دغدغه معاون محترم دادگستری استان بر این باوریم،ضمن این که برجسته کردن میزان بالای خشونت رفتاری در اردبیل و تکرار مکرر آن بدون هیچ گونه برنامه مشخص و پذیرش مسئولیتی از سوی هیچ دستگاه متولی، نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب می شود تا در اذهان و افکار عمومی داخل و خارج از کشور، مردم دارالارشاد به خاطر این شاخصه منفی تصویر کشیده شده و ثبت شوند و لذاست که پاک کردن چنین تصویری منفی و احیای حیثیت و حقوق تضییع شده معنوی و مادی، جبران ناپذیر و برای نسل های آینده خسارت بار خواهد بود.

بنابراین، لازم است مجموعه‌ای در استان با پذیرش اداره این ماموریت مهم، عهده‌دار و متولی هماهنگی دستگاههای مسئول برای شناسایی برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی شده و مطابق با برنامه ریزی و ارائه پیشنهادهای سازنده و عملیاتی، تلاش کند تا آسیب های اجتماعی به ترتیب اولویت و به تدریج برطرف شود و گرنه با شیوه کنونی، به اصطلاح تر و خشک با هم می سوزند و اکثریت، قربانی اقلیت نابهنجار خواهند شد. 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
والا هیچ کس رسیدگی نمیکنه به خدا قسم تو بهزیستی اردبیل جون مردم به لب رسیده و بعضی مددجوها به خاطر حل نشدن مشکلشون که فقط دریافت یک بسته گوشت ...میشن و ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار