اولویت، اشتغالزایی است؛
استاندار اردبیل با اشاره به آمار 65 هزار نفری بیکاران، اولویت برنامه‌های خود را اشتغال دانست.
کد خبر: ۵۴۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 31 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو شنبه شب در گفت و گو با تلویزون محلی استان اردبیل بیان کرد: کارهای نشدنی را به مردم وعده نمی دهم ، هر چه به مردم قول می دهم از پشتوانه کارشناسی برخودار است و حتما هم به سرانجام خواهد رسید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مهمترین مشکل استان موضوع بیکاری است اظهار کرد: سند اشتغال استان را در برنامه داریم و برش های شهرستانی این سند تا پایان امسال تدوین می شود.

بهنامجو با بیان اینکه بر اساس آمارها 65 هزار نفر بیکار در استان وجود دارد، گفت: فعال کردن کارخانه نساجی (سبلان چارچه ) به جد پیگیری می شود و با این اقدام برای چهار هزار نفر زمینه شغلی فراهم می شود.

وی اضافه کرد: طرح پتروشیمی بخش خصوصی در نمین در مرحله نصب دستگاه و تجهیزات است و سال آینده با افتتاح آن برای 240 نفر شغل پایدار ایجاد می شود .

استاندار اردبیل وعده داد که برای رفع مشکل کارخانه ذوب آهن اردبیل نیز اقدام شده و طرح پتروشیمی اردبیل نیز اجرایی خواهد شد!

او اظهار کرد: با افتتاح 35 هزار هکتار از طرح پایاب سد خداآفرین در سال آینده فرصت های خوبی برای اشتغال در استان فراهم می شود ضمن اینکه برای گسترش فعالیت در زمینه پرورش ماهی نیز برنامه های توسعه ای خوبی پیش بینی شده است.

استاندار اردبیل گفت: هم اکنون سالانه 9 هزار و 200 تن ماهی در استان تولید می شود که در یک برنامه ضربتی و طی 2 سال این میزان به 30 هزار تن اقزایش یافته و برای چهار هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارشناس ارشد بیکاردریکی از دستگاه های اجرایی استان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
دغدغه استاندارمحترم برای ایجادشغل برای بیکاران بخصوص برای فارغ التحصیلان جای تشکر وقدردانی دارد.جامعه ایران درچشم اندازجمهوری اسلامی در افق 1404 درزمینه بازارکار به گونه ای مشخص شده که در وضعیت اشتغال کامل باشد.درکشورهای پیشرفته فارغ التحصیلان دانشگاهی یک مزیت برای آن کشور می باشد ولی در کشورما بیکاری فارغ التحصیلان یک مشکل بزرگ می باشد.
برای اشتغالزایی نیاز به سرمایه گذاری می باشد اشتغال با حرف درست نمی شود با گرانی وارزانی هم قابل حل نیست.
اشتغال با سرمایه گذاری در صنعت و کشاورزی قابل حل است وبهترین را ه ایجاداشتغال پایدار در گرو جذب سرمایه های داخلی وخارجی می باشدبایدسرمایه گذار خارجی وداخلی را تشویق به سرمایه گذاری در بخش اقتصادی کردو برای سرمایه گذاری خارجی امینت لازم است. و جوان ها را باید به کارگرفت اگردولت مشکل دارد باید کار را به دست مردم بسپارد و با این کار اشتغال ایجادکنند.
مسلما اولویت استان برای ایجاداشتغال در بخش های گردشگری وکشاورزی وصنعت می باشد که شخص استاندار در حوزه گردشگری دارای تجربه و مدتی در سطح ملی مدیربوده از تجارب و ارتباطات خودبرای توسعه گردشگری انشاالله اقداماتی انجام خواهد داد.اما دربخش کشاورزی یک راه مهم افزایش سرمایه از طریق بهبود مشارکت های زود بازده میان بخش های خصوصی و دولتی می باشد که دراین ارتباط مسئولیت اولیه به عهده دولت می باشد که شرایط سیاسی واجتماعی پایدار و چاچوب های حقوقی جهت دسترسی به آب وخاک و رتبه بندی و استانداردها را اعمال نماید و فضای بهتری برای سرمایه گذاری خصوصی را بوجود آورد.
در بخش صنعت اگر بتوانیم اشتغال صنعتی با سرمایه گذاری بالا ببریم به حل مشکل بیکار ی کمک خواهدکرد.
بعنوان مثال چین در سال 2016 تنها در نه ماه توانست در مناطق شهری 10 میلیون شغل با پروژه های تولیدی و زیرساختی زمینه قدرتمندی را برای ایجاداشتغال بوجود آورد.
یا روسیه دارای سرریزنیروی کاراست به این معنا که 10درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی روسیه نتوانستند کار پیدا کنند و روسیه می خواهد با تشویق کردن تولید کنندگان چینی به سرمایه گذاری در روسیه این مشکل را کنند.
اخیرا یکی از مسئولین استان گفته با 50 میلیون تومان در بخش کشاورزی نمی توان شغل پایدار ایجادکردو200 تا 300 میلیون تومان برای ایجادشغل پایدار لازم است.
دربخش صنعت براساس سال93 یرای هرشغل 300 میلیون تومان و در صنعت بالاترین سرمایه گذاری یرای صنایع پالایشگاهی و پایین ترین سرمایه گذاری یرای صنایع پوشاک می باشد.
در حالی آقای ربیعی وزیرکار در سال94هزینه ایجاد شغل در بنگاه‌های میانی را ۵۰۰ میلیون تومان و بنگاه‌های کوچک ۱۰۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی را ۲۰میلیون تومان می‌داند
حالا با فرض براینکه بطورمیانگین برای ایجاد هرشغل 1500میلیون لازم باشدبا توجه به بیکاری 65000نفردراستان میزان سرمایه گذاری برای اشتغال بیکاران استان 97500میلیاردریال (معادل دومیلیارد وسیصدوبیست میلیون دلار)لازم است که استاندار محترم و تیم اقتصادی ایشان باید به فکرتامین این میزان سرمایه گذاری از منابع داخلی و خارجی باشد.
به استاندار محترم پیشنهادمی شودروزشمار میزان جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی و میزان ایجاد اشتغال در میادین اصلی شهر برای آگاهی مردم استان نصب شود.
بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
مهندس جان نگران تعداد بیکاری نیستیم چون در سال 97 تعدا د 20000 شغل ایجاد می کنی و تا پایان ماموریتتان به 120 درصد می رسی نگران نباش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار