اکثر دستگیرشدگان آزاد شدند
معاون سیاسی استاندار اردبیل با اشاره به آمار اندک دستگیرشدگان در تحرکات دو روز قبل در اردبیل گفت که اکثر این افراد آزاد شدند.
کد خبر: ۵۴۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 01 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ ناصر نصیری با اشاره به تجمع مردم در روزهای گذشته در شهر اردبیل اظهار کرد: ما نقد و حتی اعتراض را حق مردم می‌دانیم زیرا در جامعه‌ای اسلامی و با قوانینی که متکی به مردم‌سالاری دینی است زندگی می‌کنیم.

وی گفت: این حق قانونی مردم است که نسبت به کمبودها و یا شاید در برخی از موارد نارسایی‌ها اعتراض کنند و ما از این مساله در چهارچوب قانون حمایت می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تحرکات عده‌ای سودجو و فریب‌خورده در برخی از شهرهای کشور تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که مشکلات موجود در زمینه اقتصادی و معیشتی در جامعه باعث سوء استفاده دشمنان و ایجاد مشکلات بزرگتر در حوزه‌های سیاسی و امنیتی شود.

نصیری با اشاره به اینکه اتفاقات چند روز گذشته در کشور باعث به وجود آمدن مشکلات گسترده‌ای در سطح کشور شده است افزود: خوشبختانه مشکل خاصی در چند روز گذشته در سطح شهر اردبیل به وجود نیامد و این نشان‌دهنده صبوری و برخورد منطقی و قانونی مردم استان در برابر مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه دولت با تمام توان سعی در حل مشکلات اقتصادی مردم دارد ادامه داد: همراهی و همدلی مردم در مقطع کنونی بسیار مهم و ارزشمند است که امیدواریم همانند گذشته ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در گفتگو با فارس با اشاره به آمار اندک دستگیرشدگان در تحرکات دو روز قبل در شهر اردبیل اضافه کرد: اکثر این افراد بعد از طی مراحل قانونی و دادن تعهدات لازم آزاد شدند.

اکثر دستگیرشدگان آزاد شدند

ناصر نصیری همچنین در در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگیری‌ها صرفا به صورت محدود در مرکز استان بوده و ما هیچ نگرانی از بابت برخی تحرکات در مرکز استان نداریم چرا که با تدابیر لازم و تصمیمات گرفته شده وضعیت را در دست کنترل داریم. 

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها در فشار هستند و ما این فشار آنها را با تمام وجود حس کرده و با آنها اظهار همدردی می‌کنیم خاطرنشان کرد: اینکه مردم با مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی روبرو هستند واقعیتی است که همه ما باید ان را قبول کنیم اما راه درمان آن اردوکشی خیابانی و یا تخریب اموال عمومی نیست و باید نقد از مسئولان و متولیان امور به صورت شفاف انجام شود. 

نصیری با اشاره به اینکه مسئولان نیز باید با سعه صدر این مشکلات و نارسایی‌ها را گوش کرده و چاره‌ای برای آنها بیندیشند تصریح کرد: با خشونت و متهم کردن دیگران نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه بهتر است با حفظ منافع ملی و احترام به ارزش‌ها در چارچوب قانون و به شکل مدنی خواسته‌ها و مطالبات را مورد پیگیری قرار داد. 

وی گفت: با بروز هیجانات و عصبانیت نمی‌توان کاری را به پیش برد و ما انتظار داریم با همراهی خانواده‌ها و بزرگان آرامش در جامعه حاکم شده تا اصلاح امور به نفع مردم به انجام برسد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه کرد: انتقاد و اعتراض حق مردم است و مسئولان نباید از این امر واهمه و هراسی داشته باشند بلکه باید خوشحال باشند که نظارتی بر پایه آگاهی و بصیرت مردم بر اعمال آنها انجام می‌شود تا کارها به بهترین شکل ممکن اصلاح شود. 

نصیری در مورد تخریب اماکن عمومی در اردبیل و خسارت وارده براثر عصبانیت عده‌ای در حوادث اخیر بیان کرد: تنها دو مورد به شکل جزئی تخریب اماکن عمومی و اموال مردم را شاهد بودیم که البته این موارد نیز جرئی بوده و حتی قابل طرح در رسانه‌ها نبوده است. 

وی ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی نیز قطعا حواسشان جمع است تا به برخی از خشونت‌ها دامن نزنند و با دعوت مردم اجازه ندهند عده‌ای اخلالگر از این فضا سوءاستفاده کرده و یا بخواهند حق و حقوق مردم را زیر پا بگذارند. 

عضو شورای تامین استان اردبیل با یادآوری اینکه با ایجاد محدودیت و فضای غیرشفاف هیچ جامعه‌ای نتوانسته به حرکت و اهداف خود ادامه دهد خاطرنشان کرد: در یک فضای شفاف و روشن باید همه مسایل برای مردم تبیین شود و حتی اگر مدیری تخلفی انجام داده باشد باید با حفظ منافع ملی این تخلفات افشاگری شده و مردم در جریان امر قرار گیرند. 

نصیری با اشاره به اینکه ما ناراحتی مردم را درک می‌‌کنیم و همانطور که رئیس جمهور قول داده است پیگیر حل مشکلات و به حداقل رساندن تنگناهای اقتصادی در جامعه هستیم گفت: همه ما می‌دانیم که با تنش اصلاح امور امکانپذیر نیست و با درگیری و خشونت نمی‌توان به اهداف سعادت‌بخش رسید بلکه مردم از راه صحیح و قانونی می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات خود را از مسئولان پیگیری کنند. 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار