دادستان اردبیل خبر داد؛
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: تعداد ۳ نفر عضو گروه ضدانقلاب در اردبیل دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ 02 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ ناصر عتباتی اظهار داشت: همان طوری که در این چند روز اخیر شاهد بودیم متاسفانه با تحریک برخی عوامل و عناصر اغتشاش‌گر و آشوب‌طلب در سطح کشور اقدامات مجرمانه و غیرقانونی علیه نظم و آسایش عمومی و امنیت مردم و نیز تخریب اموال دولتی و عمومی انجام شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان اردبیل و شهر اردبیل با هوشیاری و آگاهی مردم فهیم استان شاهد حداقل این مسائل بودیم و در اغلب شهرستان‌ها با کمک مردم هیچ اتفاق و ناآرامی رخ نداده و مردم خود نشان دادند که به عنوان حافظان انقلاب و مدافعان نظام و کشور و ولایت فقیه هر جا نیاز باشد حضور خواهند یافت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: در روز شنبه یک تجمع مختصر و محدودی در چند نقطه از شهر اردبیل اتفاق افتاد که با توجه به هماهنگی‌های لازم و آمادگی کامل که بین مجموعه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی وجود داشت توانستیم با کمترین مساله و کمترین میزان از دستگیری و برخورد این موضوع را با کمک مردم و خانواده‌ها مدیریت کنیم.

عتباتی در گفتگو با تسنیم با اشاره به مطالبات به‌حق مردمی بیان کرد: ما بحث مطالبات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی از بحث اغتشاش و اخلال در نظم و تخریب اموال عمومی و اقدام علیه امنیت کشور تفکیک کردیم که خود مردم در این تفکیک پیشقدم بودند.

وی گفت: پس از تبیین و تشریح موضوع برای مردم اقدام افرادی که بدون توجه به هشدارهای پلیسی و قضایی افرادی که اقدام به دادن به شعارهای ساختارشکنانه و توهین به مقدسات و اقدامات آشوبگرانه و اخلال‌گرانه داشتند براساس قوانین و مقررات برخورد قضایی لازم را با آنها انجام دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: حدود 40 نفر در این تجمع‌ها دستگیر شد و مشخص شد که اغلب این افراد بر اثر هیجانات و وضعیتی که در آن قرار داشتند به افراد اخلاگر و اغتشاش‌گر پیوسته بودند که با توجیهات و تذکرات لازم و با گرفتن تعهدات لازم و با توجه به اذعان بر اینکه خود قبول داشتند که این نوع اقدامات قانونی نیست اغلب این افراد آزاد شدند.

عتباتی بیان کرد: تعداد 15 نفر از این افراد که عاملان اقدامات در راستای اخلال در نظم و اقدام علیه آرامش و امنیت عمومی بودند با قرارهای قانونی بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بعدی ما ارتباط بعضی از افراد دستگیرشده با کانال‌های معاند نظام و سرپل گروهک نفاق محرز شد، گفت: در این درگیری‌ها تعداد سه نفر عضو گروه ضدانقلاب توسط نیروهای سپاه در اردبیل دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: متاسفانه در سطح شهر نیز دو مورد از اقدامات خرابکارانه‌ در راستای جسارت به مساجد و اماکن مذهبی اتفاق افتاده که به صورت فوق‌‌العاده و ویژه از طریق سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی با صدور دستورهای قضایی ویژه مخربان و عوامل اصلی این موضوع شناسایی شد.

عتباتی اظهار کرد: ارتباط این افراد آشوبگر و اخلال‌گر با گروهک سلطنت‌طلب و افرادی که هدفشان ایجاد ناامنی و برهم خوردن نظم و امنیت در این وضعیت بود محرز شد.

وی تصریح کرد: هر چند خود متهمان نادم و پشیمان بوده و تحت تاثیر تبلیغات شبکه‌های معاند دست به این گونه اقدامات خرابکارانه زده بودند اما این اقدام آنها قابل اغماض و گذشت نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: وظیفه تمامی کارگزاران دولت رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم بوده و یکی از دغدغه‌های جدی دستگاه قضا نیز این موضوع است و ما هم در استان تلاشمان بر این بوده با نهایت همکاری هماهنگی و ورودهای قضایی این موضوع را مدیریت کنیم و کمکی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی کنیم.

عتباتی بیان کرد: به طور قطع مطالبه جدی مردم مبارزه با افرادی است که امنیت ما را که ثمره خون شهدا و پایمردی و ایثارگری‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران بوده خدشه‌دار کرده‌اند، است و به یقین با مخلان نظم عمومی براساس مقررات قانونی برخورد خواهیم کرد.

وی خواستار حفظ امنیت و نظم در سطح استان توسط عموم جوانان و خانواده‌ها شد و افزود: اگر نظم و امنیت مغدوش شده و تحت شعاع اقدامات یک عده افراد آشوبگر، اغتشاشگر و فتنه‌گر باشد به طور قطع همه درگیر این قضیه خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: دستگاه قضایی، سیستم انتظامی و مراجع امنیتی تکلیف شرعی و قانونی خود را حفظ نظم و امنیت می‌دانند چرا که این موضوع  یکی از خطوط قرمز جامعه ما به شمار می‌رود با هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی انجام می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار