مدیرکل جهادکشاورزی گیلان از آغاز خرید توافقی برنج ازکشاورزان شمال خبرداد و گفت: شالیکاران گیلان و مازندران تا 15 بهمن ماه فرصت دارند که محصول برنج خود را با قیمت توافقی بفروش برسانند.
کد خبر: ۵۴۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 06 January 2018

به گزارش تابناک : علیرضا شعبان نژاد پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خرید توافقی برنج از شالیکاران استان های گیلان و مازندران آغاز شد.
وی با اشاره به نرخ خرید توافقی برنج از شالیکاران، افزود: در این خرید ، محصول برنج از نوع بومی هاشمی، صدری فقط از کشاورزان گیلانی و رقم های پرمحصول از نوع شیرودی، ندا و نعمت از کشاورزان مازندرانی خریداری می شود.
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه نیز خاطرنشان کرد: نرخ خرید توافقی برنج از شالیکاران براساس هشت درصد شکستگی به ازای هر کیلوگرم رقم صدری و هاشمی 9 هزار و 100 تومان، شیرودی پنج هزار و 450 تومان و همچنین ندا و نعمت چهار هزار و 850 تومان تعیین شده است.
وی تأکید کرد: حداکثر شکستگی قابل قبول برای خرید توافقی برنج 15 درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای افزایش نرخ خرید توافقی هفت و نیم درصد تعیین شده است.
شعبان نژاد با تأکید براینکه یکی از شروط لازم برای خرید توافقی برنج این بوده که این محصول تولید داخل و سال زراعی جاری باشد، گفت: برنج های تولید شده نباید دارای آفت زنده باشند.
وی همچنین تصریح کرد : شالیکاران تنها تا 15 بهمن ماه جاری فرصت دارند تا با قیمت توافقی محصول خود را بفروش برسانند.
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی هدف از اجرای طرح توافقی خرید برنج را خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود، حمایت از شالیکاران و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج اعلام کرد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار