مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اردبیل خواستار شد؛
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل بر لزوم تکمیل اطلاعات امدادی این استان برای استفاده در شرایط بحرانی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 07 January 2018
 

 

 

به گزارش تابناک اردبیل، بهرام غیبی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: زلزله کرمانشاه تجربه ای بود که وضعیت امکانات امداد و نجات استان اردبیل مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ساعات اولیه زلزله کرمانشاه اردبیل به عنوان یکی از استان‌های معین امدادرسانی در محل حاضر بود، اضافه کرد: ما علاوه بر امدادرسانی بررسی از وضعیت حادثه نیز انجام دادیم که در صورت بروز حادثه مشابه در اردبیل بتوانیم از تجربیات حادثه کرمانشاه استفاده کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان متذکر شد: گزارش ۲۰ صفحه‌ای از نقاط قوت و ضعف استان در بروز حوادث مشابه به استاندار اردبیل ارائه شده است که مهم‌ترین نقطه‌ضعف اطلاعات آماری است.

غیبی با تأکید به اینکه نبود اطلاعات آماری موجب شده بود استان‌های معین در توزیع اقلام دچار مشکل شوند، ادامه داد: به عنوان مثال در شهری با ۳۰ هزار خانوار به تعداد ۱۰۳ هزار چادر توزیع شده است و متأسفانه توزیع اقلام در برخی مناطق چند برابر جمعیت تعریف شده است.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات امداد و نجات را در استان فعال کردیم و در فاز نخست نقشه استان اردبیل و لایه‌های مختلف امدادرسانی از جمله محل بیمارستان‌ها، انبارهای امدادی و ... مشخص شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با تأکید به اینکه این سامانه اطلاعات ریز هر منطقه را به صورت آفلاین در اختیار دستگاه‌های امدادی قرار می‌دهد، اضافه کرد: با استفاده از این سامانه توزیع اقلام امدادی، حضور نیروهای امدادی و کمک‌رسان و حمایت امدادی دستگاه‌ها به صورت ساماندهی شده خواهد بود.

به گفته غیبی این سامانه در فاز نخست فعال است اما ضروری است اطلاعات جمعیتی خانوارها و سرپرستان خانوار به آن اضافه شود تا به صورت جامع در زمان بحران مورد استفاده قرار دهیم.

وی تأکید کرد: با کمک این سامانه اطلاعات خانوارها مشخص می‌شود و می‌توان میزان کمک مورد نیاز هر خانوار را مشخص کرد که با صدور امدادیار کارت، سرپرست خانوار متناسب با نیاز خانواده خود اقلام دریافت می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار