کد خبر: ۵۴۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 09 January 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما هفته گذشته بود که اکبر بهنام جو در نشست مشترک با خبرنگاران از تغییر یک یا چند تن از فرمانداران شهرستان های مختلف استان خبر داد.

خبری که بلافاصله پس از انتشار، بازار شایعات را داغ کرد و هر کس به ظن خود و البته با توجه به برخی کلیدواژه‌ها، از گزینه‌ خاص برای برخی فرمانداری‌ها سخن گفتند.

فرمانداری اردبیل؛

در این میان سهم فرمانداری اردبیل از حواشی، بسیار زیاد بود بگونه ای که براساس شایعات مطرح شده در فضای سخت و محدود این روزهای مجازی، جواد زنجانی تا مرز معاونت سیاسی_ امنیتی استانداری اردبیل نیز پیش رفت.

البته با توجه به حواشی پیرامون جواد زنجانی در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل که با اعتراض گسترده کاندیداها بر نحوه شمارش آراء همراه بود و نیز با توجه به سیاست شخص بهنام جو در استفاده از نیروهای کم حاشیه، به نظر می‌رسد حضور زنجانی حداقل در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری در همان حد شایعه باقی بماند؛ هرچند در این خصوص شخص بهنام‌جو است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت و هر تغییر و تحولی در این حوزه نیز محتمل است.

فرمانداری نیر؛

فرمانداری نیر نیز از جمله فرمانداری‌هایی بود که در هفته‌های اخیر روزهای پرحاشیه ای را سپری کرده است.

آبانماه سال جاری بود که با حکم استاندار اردبیل، مهدی بخشی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان نیر تعیین شد؛ تا این لحظه همه چیز به آرامی پیش می رفت تا اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی فرد دیگری به عنوان فرماندار این شهرستان مطرح شد.

انعکاس همین شایعه واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت؛ برخی ها در حمایت و برخی دیگر بر علیه بخشی صف آرایی کردند.

 در همین اندک زمان، کمپین‌هایی به ظاهر خودجوش نیز در حمایت از بخشی در فضای مجازی ایجاد شد؛ کمپین‌هایی به یادگار مانده از دوران انتخاب شهردار اردبیل که حالا انگار ابزاری شده برای تحمیل خواسته‌های برخی افراد.

البته به نظر می‌رسد بیشتر شهروندان نیری از حضور بخشی در فرمانداری این شهرستان استقبال می‌کنند.

فرمانداری بیله سوار؛

در روزهای گذشته خبری با عنوان" مهر حکم فرمانداری یکی از شهرستان‌های اردبیل خشک نشده باطل شد" بر خروجی سایت‌ها رفت؛ خبری که به نظر ارتباط زیادی با فرمانداری بیله سوار داشت.

براساس خبر منتشر شده، یکی از مدیران استانی در  دوران کش و قوس انتخاب استاندار اردبیل، برای تصدی فرمانداری یکی از شهرستان‌های استان به وزارت کشور معرفی شده بود که اکبر بهنام جو با شنیدن زنگ تلفن وزارت کشور مبنی بر اتمام فرایند اداری معرفی فرماندار جدید این شهرستان با تعجب از بی اطلاعی محض آن، ابراز شوکه و خواستار توضیح شده بود.

حکم مسئولیت فرمانداری این مدیر که از قضا در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز فعالیت‌های تبلیغی علنی داشت در دوران مدیریت سرپرستی استانداری اردبیل کلید خورده بود.

حال با این اوصاف به نظر می رسد با توجه به اتفاقات رخ داده،بهنام‌جو برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به این فرمانداری داشته باشد.

فرمانداری نمین؛

وجود منطقه ویژه اقتصادی در نمین، پتانسیل و ظرفیت فوق العاده ای است که استاندار اردبیل هم به خوبی  این موضوع را درک کرده و برهمین اساس به نظر می‌رسد یکی از اولویت‌های کاری بهنام جو در شرایط فعلی، استفاده حداکثری از ظرفیت ویژه این منطقه مغفول مانده در طی سالیان گذشته باشد.

حال لازمه این امر استفاده از نیروهای توانمند در راس فرمانداری این شهرستان می باشد که باید منتظر تصمیم نهایی استاندار اردبیل بود.

فرمانداری پارس آباد؛

یکی از رموز ماندگاری صمدی در فرمانداری پارس آباد را باید در ارتباط نزدیک این مسئول با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اردبیل دانست.

شاید همین ارتباط نزدیک، پشتوانه محکم برای ادامه کار صمدی در فرمانداری پارس آباد باشد هر چند  شنیده‌ها از تمایل این مسئول برای ادامه فعالیت خود در راس مدیریت یکی از ادارات کل استان حکایت دارد.

فرمانداری سرعین؛

سرعین علی رغم داشتن ظرفیت‌ و قابلیت گردشگری بالا، اما توفیق چندانی در جذب توریست نداشته است.

آب‌های گرم معدنی، تپه‌های باستانی و البته منطقه نمونه گردشگری آلوارس از جمله پتانسیل‌هایی بود که می توانست سرعین را حداقل به گردشگرپذیرترین‌ شهر کشور تبدیل کند اما ضعف مدیریتی، نبود برنامه جامع و مناسب و نیز نگاه سنتی مدیران به مقوله گردشگری باعث شده که این امر محقق نشود.

حال شرایط خاص این شهرستان در کنار نگاه ویژه شخص بهنام‌جو به مقوله گردشگری، به نظر نتیجه ای جز تغییرات مدیریتی در سرعین نخواهد داشت.

فرمانداری گرمی؛

شنیده‌ها و اخبار منتشر شده در فضای مجازی از تلاش امامی برای تصدی یکی از کرسی‌های مدیریتی ادارات کل استان حکایت دارد.

بسیاری بر این باورند این تحرکات پنهان، به دلیل عزم جدی بهنام جو برای تغییر فرماندار شهرستان گرمی است.

فرمانداری مشگین شهر؛

این روزها فرمانداری‌‌ مشگین‌شهر هم از بازار حواشی به دور نبوده؛بطوریکه برخی ها از عملکرد رحیمی‌زاد در دوره حضورش در مشگین شهر دفاع می‌کنند و برخی دیگر در مقام منتقد هستند.

البته در این میان اختلاف رحیمی‌زاد با برخی خبرنگاران نیز بر عملکردش سایه انداخته است؛ بطوریکه این روزها بیشترین انرژی و توان خود را بر روی مسائل حاشیه‌ای صرف می‌کند.

در هرحال رحیمی‌زاد جزو اقل فرماندارانی بوده که عملکرد نسبتا موفقی داشته است؛ هر چند ایده ال نبوده است.

حال باید منتظر روزهای آتی بود و دید که آیا تغییراتی در این جایگاه بوجود می آید یا نه؟

فرمانداری خلخال و کوثر؛

شاید بتوان گفت فرمانداری‌ خلخال در روزها و هفته اخیر کمترین حواشی را به خود اختصاص داده است؛ اما در مقابل فرمانداری کوثر شرایط متفاوتی را دنبال می‌کند.

شاید عمده دلیل حواشی پیرامون فرمانداری کوثر، مغفول ماندن ظرفیت‌های بالای این شهرستان در زمینه گردشگری و البته صادرات محصولاتی منحصربفرد باغی باشد.

در هر حال آنچه این روزها در فضای مجازی و حقیقی در خصوص جابجایی‌های احتمالی مطرح می شود تنها در حد شایعه است و انتظار می رود استاندار اردبیل به دور از نگاه‌ سیاسی و با هدف توسعه استانی افرادی کاربلد و مجرب را برای پست‌های حساس در نظر بگیرد کمااینکه بررسی اجمالی تغییرات مدیریتی این مسئول، نشان داده که شخص اول دولت در استان، وسواس بییشتری نسبت به نحوه چینش افراد در مدیریت‌های مختلف دارد.

گزارش:مصطفی محمدی

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
فقط گرمی تغییر کند خیلی بداخلاق اما حرفه ای در رسانه هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار