والدین و معلمان آموزش ببینند؛
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: معضل ازدواج زودرس گریبانگیر برخی دختران بوده که باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
کد خبر: ۵۵۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 09 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌فریبا محمدلو امروز در نشست هم اندیشی کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با موضوع ازدواج زودرس و طلاق ناشی از آن در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: مشکلات و آسیب‌ها در همه مسائل وجود دارند اما وقتی مشکلات در جامعه احساس می‌شود باید به دنبال ارائه راهکار و پیشنهاد سازنده و عملی برای حل مشکلات بود.

وی با اشاره به معضل ازدواج زودرس که گریبان‌گیر برخی دختران است، تصریح کرد: از مهمترین عوامل ازدواج زودرس در جامعه امروزی توجه نکردن به بعد تربیتی دانش‌آموزان و عدم آگاهسازی آنان و اولیای آنهاست و در این راستا باید آموزش‌های لازم به افراد داده شود تا بتوان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.

محمدلو بیان کرد: از دیگر عوامل ازدواج زودرس و افزایش طلاق بعد از آن، می‌توان به پایین آمدن سطح تحمل و تاب آوری دختران امروزی و وجود تبعیض جنسیتی در خانواده‌ها اشاره کرد که زمینه‌ساز ازدواج زودرس و برخی مشکلات می‌شود.

رئیس کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آمار طلاق در استان اردبیل طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، گفت: فرهنگسراها و آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری از ازدواج‌های زودرس و طلاق ناشی از آن را به عهده دارند.

نسرین اقبالی تصریح کرد: با وجود برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های لازم در آموزش و پرورش، وجود برخی محدودیت‌ها سبب شده است که اقدامات انجام شده آن گونه که انتظار می‌رفت بازخورد مثبتی را در جامعه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر کارگاه‌ها و آموزش‌های ما جوابگو بود نباید امروز شاهد رشد صعودی ازدواج زودهنگام نسبت به چند سال اخیر در استان بودیم، اظهار کرد: بر همین اساس برای حل این دغدغه همه دستگاه‌ها در سطح و نقش خود باید همت کنند.

انتهای پیام/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار