با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی؛
مرکز ام‌آرآی بیمارستان امام‌خمینی(ره) با حضور نماینده ولی فقیه، نمایندگان اردبیل و مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۵۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 12 January 2018

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در آیین افتتاح این بخش درمانی تصریح کرد: پیش از این یک مرکز MRI دولتی در بیمارستان علوی اردبیل و دو مورد نیز توسط بخش خصوصی فعال شده بود.

قدرت اخوان اکبری تصریح کرد: به دلیل نیاز مبرم بیماران به MRI دستگاه و تجهیزات لازم خریداری شد و با وجود کمبود فضاهای فیزیکی بخشی از بیمارستان تروما برای راه‌اندازی این بخش اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه شش میلیارد تومان برای خرید دستگاه و دو میلیارد تومان برای احداث ساختمان در ۸۰۰ مترمربع هزینه شده است، اضافه کرد: دستگاه خریداری شده کیفیت تصویر بسیار بالایی  دارد.

به گفته اخوان اکبری MRI بیمارستان امام خمینی قادر به ارائه تصویر با حذف تصاویر زاید، تصویربرداری از کل بدن و بازسازی تصویر تا سطح عروق قلبی است و می‌تواند بدون محدودیت وزن بیمار و  تزریق دارو تصویر ارائه دهد.

وی افزود: این دستگاه از محل اعتبار طرح تحول سلامت در مهر ماه ۹۵ خریداری شده و از روزهای آینده قادر به ارائه خدمات به بیماران سرپایی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بیمارستان تروما تا یک سال دیگر با ۵۰۰ تخت خواب به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: این بخش قادر به پوشش کل بیمارستان است.

توانمندی علم پزشکی کشور موجب فخر ملت است

آیت‌الله سید حسن عاملی هم در آیین بهره‌برداری از بخش MRI بیمارستان امام خمینی اردبیل به بهبود خدمات و تجهیزات درمانی در سطح کشور و به تبع استان اردبیل تصریح کرد: امروز خدمات درمانی استان اردبیل به حدی توسعه یافته که حتی از استان‌های دیگر به این منطقه مراجعه می‌شود.

وی در ادامه این روند خواستار تکمیل سایر پروژه‌های نیمه‌تمام درمانی در استان شد و تأکید کرد: از سویی ضروری است نمایندگان راهکاری برای پرداخت بدهی پزشکان و متخصصان در بودجه سال آینده اتخاذ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: اینکه پزشک متخصص به دلیل طلب خود راه مطب را به بیمارستان ترجیح دهد پسندیده نیست و ضروری است با توجه به تأثیر قابل‌توجه طرح تحول سلامت، حمایت از متخصصان و پزشکان تداوم یابد.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه پس از انقلاب خدمات درمانی قابل قبولی به مردم ارائه شده است، بیان داشت: اوایل انقلاب خدمات درمانی و تجهیزات ما وضعیت مطلوبی نداشت و حتی پزشکان پاکستانی و هندی به ایران می‌آمدند.

عاملی ادامه داد: در دهه‌های اخیر به حدی خدمات درمانی توسعه داشته که حتی رسانه‌های خارجی به آن اذعان دارند و امروز علم پزشکی ایران در سطح جهانی شناخته شده است.

وی با تأکید به اینکه قدرت علمی برترین قدرت‌های یک کشور است، متذکر شد: امروز اقتدار علمی و توانمندی علم پزشکی کشور خود موجب فخر و شرف ملت ایران است.

امام جمعه اردبیل متذکر شد: از جمله مظلومیت‌های نظام این است که خدمات ارائه شده اطلاع‌رسانی نمی‌شود و متأسفانه آوار تبلیغات منفی شکل گرفته و این در حالی است که جمهوری اسلامی خدمات خود را مرتباً توسعه می‌دهد.

بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام رضا آماده بهره برداری می شود

جواد زنجانی نیز در آیین بهره‌برداری از بخش MRI بیمارستان امام خمینی اردبیل تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل توسعه مراکز بهداشت و تجهیز امکانات بهداشت و درمان است.

وی افزود: از سویی بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی امام رضا (ع) نیز در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود که در صورت حضور مسئولان وزارت بهداشت تا پایان بهمن‌ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

فرماندار اردبیل با تأکید به اینکه در سال‌های اخیر مراکز بهداشت شهرستان به شکل مطلوب توسعه یافته است، ادامه داد: در دهه فجر چند مرکز بهداشت دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنجانی با تأکید به تأثیر مطلوب طرح تحول سلامت، متذکر شد: خدمات درمانی در سایه این طرح با بهبود کمی و کیفی همراه بوده و رضایت شهروندان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بیماران بسیاری از شهرستان‌های دیگر به اردبیل جهت دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند، ابراز امیدواری کرد با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا خدمات درمانی توسعه بیش از پیش داشته باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار