به گزارش تابناک اردبیل، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1326 دلار و 68 سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون نیم درصد رشد داشته و این طولانی ترین رشد هفتگی از هفته منتهی به 14 آوریل تاکنون است.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1326 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به پایین ترین رقم از 20 سپتامبر تاکنون یعنی 91.689 رسید. در حالی که بانک مرکزی اروپا این سیگنال را ارسال کرده که ممکن است امسال برنامه 2.5 تریلیون یورویی محرک اقتصادی خود را کاهش دهد، ارزش یورو در برابر دلار با جهش مواجه بود.

تقویت یورو معمولا با ارزان تر کردن طلای ارزش گذاری شده به دلار برای دارندگان سایر ارزها، موجب افزایش تقاضا برای فلز زرد می شود. برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: تردید زیادی در مورد اینکه قیمت ها از الان تا چه زمانی رشد خود را ادامه خواهد داد وجود دارد. به دلیل افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، با توجه به تضعیف ارزش دلار، انتظار می رود قیمت طلا در سه ماهه نخست سال همچنان افزایش داشته است.

دیگر عامل تضعیف ارزش دلار انتشار آمارهایی مبنی بر کاهش قیمت های تولیدکننده در آمریکا در ماه دسامبر برای اولین بار در طی حدود یک سال و نیم گذشته بوده است. تورم پایین در سطح تولیدکنندگان می تواند، موجب تردید فدرال رزرو آمریکا نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی شود.