رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: احداث بیمارستان هزار تختخوابی را در اردبیل به عنوان یک مطالبه به حق مردم این استان پیگیر هستیم.
کد خبر: ۵۶۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 01 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان‌اکبری در نشست خبری ردبیل با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی 12 بهمن ماه در محل دانشکده دندانپزشکی اردبیل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت به عنوان مهمترین طرح سه سال اخیر با کمک دولت تدبیر و امید دستاوردهای خوبی را در حوزه بهداشت و درمان برای استان اردبیل به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: ما امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد افتتاح دو بیمارستان کوثر و توسعه بیمارستان نمین بودیم و در کنار آن مرکز رادیوتراپی نیز برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی به بهره‌برداری رسید.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 57 میلیارد تومان در تابستان امسال به بهره‌‌برداری رسید و در کنار آن 37 طرح تحول سلامت نیز در این ایام افتتاح شد.

اخوان اکبری در ادامه افزود: به میمنت دهه فجر و در راستای تکمیل طرح تحول سلامت شاهد افتتاح 30 پروژه بهداشت و درمان خواهیم بود که امروز با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: بیمارستان امام رضای اردبیل با 108 تخت و صرف 37 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی آن آماده بهره‌برداری شده که از اسفندماه به بیماران ارائه خدمات کرده و در بهار سال آینده نیز به صورت رسمی با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به احداث بیمارستان هزار تختخوابی و پیگیری این پروژه نیز اشاره و تصریح کرد: در مورد احداث این بیمارستان پیگیری‌هایی را با حضور استاندار اردبیل انجام دادیم و قرار شده است با اخذ مجوزهای لازم بیمارستان جامعی در استان اردبیل احداث شود که قرار شده از خط اعتباری فاینانس و یا تامین منابع از محل عقد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرایی و عملیاتی شود.

اخوان اکبری بیان کرد: قرار است 30 درصد اعتبار اولیه را دولت تامین کرده و سپس به شکل تهاتر و با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا این پروژه که مطالبه اصلی مردم استان است به بهره‌برداری برسد.

وی به افتتاح پروژه‌های دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: در مرکز آموزشی و بهداشتی علوی سی تی اسکن و بلوک زایمان و در مرکز بهداشت اردبیل چهار پروژه بهداشتی افتتاح خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک پایگاه سلامت در کوثر، سه خانه بهداشت در اردبیل و همچنین دومین کلینیک داندانپزشکی و آزمایشگاه تخصصی در این مجموعه به همراه داروخانه 22 بهمن به عنوان یک داروخانه آموزشی در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر افتتاح خواهد شد.

اخوان اکبری در مورد دیگر پروژه‌های افتتاحی در ایام گفت: شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر، سومین پایگاه اورژانس شهری و چهار خانه بهداشت در پارس‌‌آباد، یک خانه بهداشت در خلخال و کیلنیک تخصصی خلخال و بیله‌سوار و دو خانه بهداشت در کوثر، دو خانه بهداشت در گرمی و پنج خانه بهداشت به همراه پایگاه 115 انگوت افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل و اتوماسیون پیشرفته آن افتتاح خواهد شد و در نمین نیز خانه بهداشت آبی‌بیگلو بهره‌برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مجموع اعتبار صرف شده برای این 30 پروژه را 13 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با لحاظ کردن بیمارستان امام رضا در مجموع با صرف 50 میلیارد تومان پروژه‌های دهه فجر در مناطق مختلف استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

اخوان اکبری به بهبود و استانداردسازی و تجهیز و احداث خانه سلامت و پایگاه‌های شهری اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع برای این پروژه‌ها نیز در دو سال اخیر 21 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای بهبود و استانداردسازی پایگاه‌های جامع شهری در این دو سال بیش از 11 میلیارد تومان در قالب طرح تحول سلامت هزینه شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار