رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: راه اندازی دانشکده طب سنتی اردبیل در دستور کار است و با نهایی شدن صدور مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات احداث این دانشکده آغاز می شود.
کد خبر: ۵۶۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 05 February 2018

دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی این دانشکده رونق توریسم درمانی و استفاده بهینه از منابع آبدرمانی استان و ایجاد رشته پزشکی آبدرمانی در اردبیل است.


وی بیان کرد: در این راستا برای فعال سازی توریسم درمانی ، طرح ایجاد دهکده سلامت و مجتمع آبدرمانی مدرن در سرعین با سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.


اخوان اکبری درباره احداث دانشکده پیراپزشکی در اردبیل گفت: احداث این دانشکده مصوب و حتی در ردیف بودجه هم گنجانده شده است.


وی کمبود نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی را یادآور شد و گفت: برای جبران کمبود نیرو در این دانشگاه از زمان اجرای طرح تحول سلامت یک هزار و 70 نیروی جدید جذب شدند.


وی ادامه داد: بیمارستان امام رضا در اردبیل با 108 تخت بستری و 500 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و راه اندازی و افتتاح آن برای اوایل اسفند ماه برنامه ریزی شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کاهش 11.5 درصدی سزارین خبر داد و گفت: انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان های تابعه دانشگاه ، انجام حدود 39 هزار و 742 زایمان طبیعی در سال جاری و کاهش 11.5 درصد سزارین در بیمارستان های تابعه دانشگاه از جمله خدمات ارائه شده در چارچوب طرح تحول نظام سلامت می باشد.


در حال حاضر بیش از 22 مرکز درمانی و بیمارستان در استان اردبیل فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار