نامه سرگشاده مدیر مسئول هفته نامه صدای اردبیل به ریاست محترم قوه قضائیه
کد خبر: ۵۶۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 05 February 2018

نامه سرگشاده مدیر مسئول هفته نامه صدای اردبیل به محضر ریاست محترم قوه قضائیه

بسمه تعالی
محضر حضرت آیت الله آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام

احتراما به استحضار عالی میرساند که اخیرا رویه ای در دستگاه قضایی اتخاذ شده است که هر شخص حقیقی یا حقوقی که بخواهد شکایت یا دادخواستی را طرح نماید مجبور میشود که در سامانه ثبت نام الکترونیک موسوم به ثنا ثبت نام نماید و به ایشان رمز عبور اختصاص داده میشود و شاکی و متشاکی و همچنین خواهان و خوانده مجبور هستند جهت پیگیری روند قضایی پرونده خود، به سایت قوه قضائیه مراجعه نماید و با استفاده از کد و رمز عبور خود از روند پرونده ، کسب اطلاع نماید.
اتخاذ این شیوه، مشکلات متعددی برای افراد، علی الخصوص افراد کم بضاعت و بی بضاعت از جهت مالی و برای افراد بی سواد از لحاظ پیگیری ایجاد کرده است. چون نه کامپیوتر دارند و نه سواد مراجعه به اینترنت، بنابراین مجبورند جلوی در کافی نت ها صف بکشند و هزینه کنند و این تکلیفی شاق برای افراد جامعه است.

پیاده سازی ابلاغ الکترونیکی، اگرچه علی الظاهر امری مطلوب و در جهت تسریع روند است و همچنین باعث اشتغالزایی برای شاغلین در دفاتر خدمات قضایی میشود اما چرا هزینه اشتغال این عده را، افراد بی بضاعت و بیسواد باید پرداخت کنند.

حضرت آیت الله
این امر به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، یا بیسوادی خوانده ، خواهان ، شاکی و یا متشاکی و گاها به دلیل عدم اطلاع به موقع از ابلاغیه های الکترونیکی و عدم آگاهی از زمان جلسه دادگاه ، باعث سلب حق دادخواهی، حق اعتراض از افراد میشود و این روند آشکارا با عدالت قضایی در تضاد است. 

با عرض مراتب فوق خواهشمندست دستور بررسی موضوع را صادر و دستورات عالیه در جهت اصلاح امور و لغو اجباری بودن این رویه را صادر بفرمائید.


والأمر الیکم
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


محمدصادق اصغری
16 بهمن 1396

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار