معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در حال حاضر میزان مصرف برق در ایران حدود ۱۴ برابر کشور مثل ژاپن و ۳ برابر متوسط جهانی است.
کد خبر: ۵۶۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 06 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمودرضا حقی‌فام در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار داشت: صنعت برق ایران به عنوان یک صنعت یکپارچه در طول 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن نیز در تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، سرپا مانده و به عنوان پیشانی صنایع کشور شناخته می‌شود که خوشبختانه در حال حاضر، صنعت توزیع نیروی برق ایران هیچ‌گونه وابستگی به کشورهای خارجی ندارد.

وی گفت: ساخت نیروگاه‌های توزیع برق در سطح کشور با رشد قابل قبولی مواجه بوده و قابل مقایسه با استانداردهای جهانی است که امیدواریم این روند و تحول رو به رشد ادامه داشته باشد و باید به فکر بهبود شاخص‌ها باشیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: دو موضوع در رابطه با صنعت برق کشور برای ما نگران‌کننده است که در مرحله نخست، مصرف بیش از اندازه برق در کشور بوده که باید یک فرهنگ‌سازی در این رابطه انجام شود چرا که میزان مصرف برق در ایران 14 برابر کشوری پیشرفته مثل ژاپن و 3 برابر متوسط جهانی است.

حقی‌فام تصریح کرد: برای اینکه میزان مصرف برق در کشور به اندازه استاندارد برسد، باید به سمت مدیریت صحیح مصرف حرکت کنیم.

وی بیان کرد: نگرانی دیگری که در صنعت برق کشور وجود دارد، عدم وصول مطالبات بوده و این موضوع سبب می‌شود که صنعت برق در حوزه درآمدی با مشکل جدی مواجه شود که 80 درصد وصول مطالبات توسط مشترکین خانگی و تجاری بوده و باید بخش صنعت نیز به پرداخت مطالبات اهتمام داشته باشد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: یکی از برنامه‌های مهم شرک توانیر، هدف‌گزاری برای کاهش خاموشی‌ها در سطح کشور بوده که با توجه به وقوع خاموشی گسترده سال گذشته در استان خوزستان، برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع برق نیز انجام گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار