رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستان ترومای اردبیل برای تکمیل نیازمند ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار است که با تامین آن در پاییز سال آینده به بهره برداری رسیده و ۱۶۰ تخت بیمارستانی در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 06 February 2018

به گزارش تابنک اردبیل، قدرت اخوان اکبری امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، استقلال در زمینه‌های علمی بوده و در این خصوص می‌بایست ابتدا به رشد و توسعه علمی و متعالی دست یابیم و نیاز داخلی کشور را برآورده کنیم و بدین معنا به استقلال علمی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه رشد علمی در ایران از دو دهه قبل شروع شده است و خدمات شایان توجهی نیز در این نهضت به جامعه شده است، گفت: توسعه علمی فراتر از رشد علمی است و به این منظور مقالات تحقیقاتی می‌بایست کیفیت علمی داشته باشد و بتواند مشکلات روز جامعه را حل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: به عنوان دانشگاه نسل سوم نباید افزایش رتبه پژوهشی دانشگاه تنها مد نظر باشد بلکه می‌بایست با رشد و توسعه همزمان صنعت و بازار و اشتغال جوانان را به این امر گره بزنیم و در آن صورت می‌توان گفت تحقیقات ما رشد مطلوب داشته است.

اخوان اکبری اخذ رتبه هفتم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش پژوهش در بین 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور را نشانگر رشد فزاینده تحقیقات دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در صدد است با همکاری اساتید و محققان، تحقیقات به عمل آمده را به سمت صنعت پیش ببرد و خروجی خوبی به دست آورد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان ترومای اردبیل افزود: این پروژه در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل نیازمند 180 میلیارد ریال اعتبار است که با تامین آن در پاییز سال آینده به بهره‌برداری رسیده و 160 تخت بیمارستانی در این مرکز راه‌اندازی خواهد شد تا به ارائه خدمات درمانی اورژانس و غیراورژانس به مردم بپردازد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار