معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در برنامه‌های دولت اشتغال جوانان این استان اولویت نخست است.
کد خبر: ۵۶۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 07 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، بهمن حسین زاده در تشریح برنامه‌های اشتغال‌زایی دولت در اردبیل تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع اشتغال‌زایی طرح‌هایی که وجه اشتغال‌زایی ندارد در اولویت نیست.

وی افزود: در مقابل بسته‌های تشویقی برای طرح‌های اشتغال‌زا تعریف شده و به عنوان مثال برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان به‌مانند گرمی و بیله سوار تخفیفاتی اعطا می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تأکید کرد: به عنوان مثال در قیمت زمین شهرک‌های صنعتی مناطق محروم تخفیف ۵۰ درصدی برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده که فرصت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم ساخته است.

حسین زاده افزود: علاوه بر این در منطقه ویژه اقتصادی نمین زیرساخت‌ها فراهم شده و اولین واحد تولیدی نیز کلنگ زنی شده است.

وی ادامه داد: در عین حال دولت چهار طرح اشتغال‌زا را دنبال می‌کند که از جمله طرح اشتغال فراگیر است و اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد تومان برای این استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تأکید کرد: طرح‌های متعددی در بخش‌های صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی به بانک‌ها معرفی شده و در ثبت‌نام و معرفی طرح اردبیل جزو سه استان برتر کشور است.

حسین زاده با اذعان به اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر با نرخ ۱۸ درصد اعطا می شود، اضافه کرد: بااین‌وجود یارانه شش تا هشت‌درصدی به متقاضی پرداخت می‌کنیم و قرار است در این طرح با هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد شود.

وی افزود: طرح رونق تولید برای تثبیت اشتغال، تسهیلات صندوق توسعه ملی و طرح اشتغال روستایی نیز در دست پیگیری است و هدف اصلی در تمامی این طرح‌ها هدفمند کردن تسهیلات پرداختی و اشتغال‌زایی به واسطه آن است.

وی اضافه کرد: از سویی برنامه ادارات تا سال ۱۴۰۰ درخواست شده و سند توسعه اشتغال و سند توسعه صادرات استان نیز در دست تدوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار