مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبر داد؛
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح و بهره برداری 9 پروژه آبخیزداری در ایام الله مبارک دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 07 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح و بهره برداری 9 پروژه آبخیزداری در ایام الله مبارک دهه فجر خبر داد.

وی اظهار کرد: بند سنگی ملاتی در حوزه آبخیز خوجین در شهرستان خلخال، بند سنگی ملاتی پیله رود در شهرستان نمین و 7 بند سنگی ملاتی و گابیونی قوریچای در شهرستان پارس آباد با اعتبار 5 میلیاردو 228 میلیون ریال افتتاح و به بهره بهرداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در آئین افتتاح و بهره برداری این پروژه‌ها گابیون بندی، اجرای پروژه های آبخیزداری را در راستای مدیریت منابع خاک و آب بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: آبخیزداری با کنترل و مهار سیلاب ها، در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نقش مهم و اساسی دارد.

هدایت حجم عملیاتی پروژه‌های افتتاح شده را 2 هزار و 985 مترمکعب و حجم آب‏گیری این بندها را 40 هزار 600 مترمکعب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نقش سازه های مکانیکی در بالا رفتن توان نفوذپذیری آب و نگهداشت خاک بسیار موثر است خواستار بالا رفتن اعتبارات در جهت اجرای چنین پروژه هایی که علاوه بر کارهای یاد شده در بحث آب و خاک از سیل خیزی در منطقه نیز جلوگیری می‌کند شد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار